Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Sushi lunch!

Publicerat den  i kategori En 8-barns mammas vardag
Hej på er!

Innan jag for till Stockholm för att spela in Sveriges Mästerkock hade jag aldrig någonsin ätit Sushi :o

Har nog allt velat pröva men här hemma så finns det ju ingenstans man kan äta det. Tyvärr säger jag nu, för efter att mina kära Mästerkocks vänner invigt mej i Sushi jungeln så är jag fast. Tycker att det är gaaaalet gott.

I dag blev jag i alla fall TOK susgen på Sushi, och det enda alternativ man har då är att köpa en färdig liten låda på ICA, inte alls jämförbart med det jag åt i Stockholm, men idag så var det bättre än inget :). Så jag åt och njöt!




Lite shopping blev det idag oxå på butiken 1899,där fyndade jag lite bakformar,avsvalningsgaller och en grill termometer.Alltid lika trevligt med fynd! :)



Vill oxå visa den underbara kakburken jag fick som en liten bonus efter mitt uppdrag åt Dynäs färg i Fredags.Tusen Tack snälla ni! Kärlek vid första ögonkastet:)



Ha det gott, själv ska jag fortsätta med mitt bak :). Kram L

Åke Lithen
Publicerat den 2011-05-31 klockan 13:11:14 Blogg/hemsida http://blogg.soppamannen.se

Vi får nog ha en "Sushi skola" med dig nästa gång vi ses, det är busenkelt om man gör rätt. Minst lika enkelt som att slå en Bea ;)

kram/Å

Linda
Publicerat den 2011-05-31 klockan 14:29:44 Blogg/hemsida http://mammaskitchen.blogg.se/

Ha,ha Åke,är det lika lätt som att slå en Bea så är det ju inga problem;)



Ja jag måste helt enkelt lära mej att göra egen god sushi,har provat men jag tror att jag behöver öva,mina rullar får liksom inte en sån fin form:)Kram påre

PernillaElmquist
Publicerat den 2011-06-01 klockan 09:04:52 Blogg/hemsida http://www.pernillaelmquist.se

Det är en konst! Som du vet. Som säkert är utvecklad under tusentals år...:) Så ha tålamod! Lycka till!




Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: