Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Enkel Pastagratäng!

Publicerat den  i kategori Middagstips
Hej på er!Hur har ni det så här i förkylningstider?
Här hemma ger sej inte förkylningen alls:(Börjar bli smått sliten med alla vaknätter....
Jag var in på barn med Lilly idag då hennes inhaleringar hjälper dåligt i denna förkylning ,vi fick nu lite starkare mediciner så hoppas på en bättre natt....Älskade barn❤️
 
Äta måste man göra vilket man är sjuk eller inte så tänkte dela med mej av ett riktigt enkelt och gott recept.....
 
Pastagratäng med Mozarella och Parmesan
8 port
1 pkt Gnocci(kokas enligt anvisningar på paketet)
800 g köttfärs
1 morot,fin hackad
1 rödlök,fin hackad
1 vitlöksklyfta
2 kalvbuljong tärningar
1 dl vittvin
1 passerade tomater
1/2 kruka rosmarin,fin hackad 
1/2 kruka salvia,fin hackad
går bra med torkade örter om man inte får tag på färska 
salt,peppar och en nypa socker
olivolja
2 mozarella ostar
1 dl riven parmesan
 
Koka pastan, stek morot,lök och vitlök i olja nån minut,tillsätt köttfärs och stek tills den får stek yta,salta och peppra,smula sönder buljongtärningarna och tillsätt vin ,passerade tomater och örter.
Tillsätt även lite socker och låt det puttra i ca 10 min,blanda samman gnocci och köttfärsen i en ugnsfast form och riv mozzarellan i bitar och lägg över.Avsluta med att riva över rikligt med parmesan ,skjuts in i 200 g varm ugn i ca 20 min.
coffeeandcupcake.blogg.se
Publicerat den 2015-01-27 klockan 17:02:26 Blogg/hemsida http://coffeeandcupcake.blogg.se/

Så sjukt gott det ser ut :)

Har en veckans blogg tävling uppe nu om du är intresserad :) Om du inte är intresserad ber jag om ursäkt :)




Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: