Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Vaniljcupcakes med fluffig frosting

Publicerat den  i kategori Cupcakes
24 cupcakes

415 vetemjöl
2 msk maizena
1 msk bakpulver
475 g socker
225 g smör, rumstempererat
4 ägg
2½ dl mjölk
1 vaniljstång (fröna)

Fluffig frosting

200 smör
1 vaniljstång (fröna)
5 dl florsocker
200 philadelphia ost
1 msk citronsaft

Vispa smör och vaniljfrön fluffigt, tillsätt florsocker och philadelphia ost och vispa en stund till. Färga din frosting i valfri färg. 

Värm ugnen till 175 grader, sikta mjöl, maizena och bakpulver i en skål. Tillsätt socker och blanda. Tillsätt smör, blanda tills smöret smular sig. Tillsätt ett ägg i taget medans du fortsätter att blanda. Tillsätt mjölken och vaniljfrön, blanda allt väl. 

Fyll i cupcakesformar och grädda i mitten av ugnen i 15-20 min, låt svalna och dekorera med den fluffiga frostingen. 

Receptet kommer från Manuelas bok Just Sweet.

 



Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: