Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Tårtbotten

Publicerat den  i kategori Bakat
Jag håller på att baka för fullt här hemma, dels till Ellys kommande födelsedag och dels till lite annat skoj.
Kände mej lite less på tårtbottnarna som jag alltid gör så jag googlade runt lite och hittade ett recept hos Bakverk och fikastunder som var toppen, så jag tänkte att det kanske ni också ville pröva :) Det blir en jätte saftig och hög botten som är lätt att dela i 3.
 
4 rumsvarma ägg
2 dl socker 
1 dl mjöl
1 dl potatismjöl
1 tsk bakpulver

Gör så här:
Vispa ägg och socker riktigt tjockt och pösigt (i min köksmaskin tog det 8 min)
Blanda mjöl, potatismjöl och bakpulver i en skål, vänd sedan ned det försiktigt i äggsmeten, gör det i omgångar för att minska risken för klumpar, jag siktar alltid ned mjölet.

Smöra en springform på 24 cm, häll i smeten och grädda i nedre delen av ugnen 175 g i ca 30-35 min. Känn med sticka den ska vara torr.



 
 



Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: