Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Amning!

Publicerat den  i kategori En 8-barns mammas vardag

Tänk att amning kan väcka så mycket känslor .Blir lika paff varje gång jag ser en mamma som inte får det att fungera med amningen,som kämpar och kämpar,men förgäves .
Vad beror detta på?Vill man så till varje pris amma sitt barn?Ja såklart vill man kanske det,men man är verkligen inte en sämre mamma om det inte funkar .
Har man inte tillräckligt med mjölk ,tycker det gör ont,eller helt enkelt inte VILL amma Låt då bli,och bli en mycket gladare och piggare mamma.
Ibland kan informationen om amning vara lite väl styrd åt ena hållet kan jag tycka ,och det får nog många att tvivla på sej själv.Det är ju trots allt upp till var och en.Det är ditt beslut och ingen annans.
Jag har haft tur.Jag har ammat alla barn utom dom två sista.Tur därför jag har velat ammat.Hade det dock inte fungerat hade jag ALDRIG tvingat mej själv.Kan erkänna att jag sörjer rejält denna gång att inte kunna amma,men det kommer bli folk av Lilly ändå❤

Nog om detta,här är det Fredags mys med Idol,Och Agnes är på Halloween disco,utklädd till häxa:)En snäll sådan då hon inte ville ha något smink❤
Kram!

Emma
Publicerat den 2013-10-26 klockan 14:48:27

Kloka ord... I mitt yrke ingår mycket amningsprat/pepp ja vad man nu ska kalla det. Av egen privat erfarenhet har jag på nära håll träffat mammor som haft sådan prestationsångest när inte amning fungerat att det gjort att det hämmat mamman att träffa andra för att slippa diskutera amning. Jag måste råda amning MEN ärligt talat är min första fråga "har du tänkt att amma". Är svaret nej propsar jag aldrig. Känsligt och viktigt ämne, där vårt jobb inte är att skapa mer förvirring och ångest.

Linda
Publicerat den 2013-10-27 klockan 16:50:12

Precis så önskar jag att alla sa Emma,då har det inte redan tagits förgivet.För som sagt det är ju upp till var och en.Du är verkligen toppen klok Emma och jag hoppas att du aldrig byter yrke.Kram




Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: