Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Whoopie

Publicerat den  i kategori Bakat
Prov bakade dessa små godingar för några dagar sen, väldigt lättbakade,och goda.
Nästa gång jag bakar dom (för det kommer jag att göra) så ska jag pröva med att fylla dom med chokladkräm i stället... .det tror jag blir galet gott nämligen :)

Vanilj och hallonwhoopie

100 g rumstempererat smör
1 1/4 dl strösocker
1 ägg
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk salt
2 1/2 tsk vaniljsocker
1/2 mjölk

Fyllning
400 g philadelphia ost
100 g hallon
2 msk florsocker
2 tsk vaniljsocker

Strössel till garnering

Gör så här:

Sätt ugnen på 175 grader.
Vispa socker och smör poröst, tillsätt ägget, rör ner mjöl, bakpulver, salt, vaniljsockret och till sist mjölken.
Lägg bakplåtspapper på 3 plåtar och klicka ut 10 klickar smet på varje plåt. Grädda i ca 10 min till dom är gyllene.
Spritsa fyllning på hälften av kakorna när dom svalnat, och lägg på dom andra som lock.
Garnera med strösssel runt om, om du har lust ;)



fiaa
Publicerat den 2011-01-31 klockan 20:49:38 Blogg/hemsida http://sofiafiaandersson.blogg.se/

allt du gör ser så gott ut man blir så hungrig :)

Stina
Publicerat den 2011-02-02 klockan 21:24:30

Hejsan! Jag är Julias kompis, Stina, Minns du? :D

Måste säga att jag bara sitter och smådrägglar när jag ser dina bilder på alla goda bakelser! :')

Ha det bra och hälsa familjen! :)




Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: