Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Påskmys på ICA Rödsta ;)

Publicerat den  i kategori Uppdrag
Idag har jag varit på Ica och fått Inspirera till påskbordet ;)
Det är ju så härligt nu när våren är här, man blir ju så mycket piggare och gladare :).

Det gick väldigt bra och det är ju så kul när ni tänker fixa till det jag bjöd på idag på erat påskbord.... då känns det absolut som man lyckats :). Vill tacka alla härliga kunder och Janne och Lotta för en härlig dag, det är alltid lika trevligt hos er. Tack snälla ni!

Recepten kommer här som utlovat :). Kram på er och hoppas ni får en riktigt smarrig Påsk!!

Sötsalta Parmaspett

16 små spett

150g äkta grekisk ost
½ kg melon
ca 80g lufttorkad skinka
1 dl olivolja
1 msk citronsaft
rivet skal från 1 citron
1 kruka hackad basilka + 16 blad till garnering
Flingsalt och svartpeppar från kvarn
16 cocktailpinnar

Skär ost och melon i kuber och trä på spettet, trä även på lufttorkad skinka. Trä sist på ett basilka blad. Ställ spettet på ett fint fat :).

Vispa ihop olja, citronsaft och citronskal. Tillsätt hackad basilka, salt och peppar. Smaka av!
Behövs det kan du ta i lite flytande honung. Ringla marinaden över dina spett,och låt marinera ett tag innan du serverar dom!

Sallad på sparris, rökt lax och räkor

6 port

250g färsk grön sparris
1 msk olivolja
500 g räkor med skal
100 g kallrökt lax i skivor
1 kruka romansallad
1 kruka dill

Pepparrotsdressing

1 dl creme fraiche
2 msk mjölk
2 msk färskriven pepparrot
1 msk pressad citron
2 tsk flytande honung
Salt och svartpeppar från kvarn

Krutonger

1 Ciabattabröd
olivolja, flingsalt och 1 riven vitlöksklyfta.

Förväll sparrisen kvickt i lättsaltat vatten (max 2 min). Spola i iskallt vatten och ringla över lite olivolja.
Skala räkorna och skär laxen i mindre bitar. Blanda samman dressing och vispa till en slät dressing.

Riv salladen över ett stort fat, strö över räkor och lax. Ringla över dressingen. Stek krutongerna i het panna med olivolja, flingsalt och riven vitlök, strö även över krutongerna på salladen. Hacka dillen och garnera !
Det är även fint att tunn hyvla lite härliga rädisor över ;).




Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: