Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Fredags mys....

Publicerat den  i kategori En 8-barns mammas vardag
Hej igen! Usch vilket trist och tråkigt väder det är:( Tur att det är mysigt att vara inne i alla fall.....Har kommit hem från jobbet för ett tag sedan och nu har vi precis ätit.Proppmätta är vi just nu och sitter och sippar på en god kopp kaffe:)
Middagen här hemma bestod i dag av Ryggbiff med potatis och Brie gratäng,baconlindad haricoverts,glaserade tomater och en super smarrig rödvinssås....Och en liten bild till er som vill:)Ha en fortsatt skön Fredagskväll! Kram
Den underbara hjärtformade gratängformen är ett fynd och finns på Skattkistan:) Finns i en massa fina färger:)
Helen
Publicerat den 2011-10-31 klockan 07:45:27

Hej Linda! Har följt din blogg sedan du började, whoooooo vilka smaskiga kakor o tårtor du gör..... Skulle vilja fråga om receptet på Brie gratängen??? Fortsätt blogga det är jätte kul att följa dig. Kramis fr Skånskan Helen

Linda
Publicerat den 2011-11-03 klockan 09:16:18 Blogg/hemsida http://mammaskitchen.blogg.se/

Hej Helen! Vad kul att du tittar in här då och då.Det är jag mycket tacksam över:)



Här kommer receptet....

8 port formar eller 1 stor



ca 2o potatisar(gärna mjöliga)

1 mild gulllök eller silverlök

3 vitlöksklyftor

200 g brieost

ca 6 dl grädde

Salt och svartpeppar från kvarn

smör till att smörja formarna med



Skala och skiva potatis och lök tunt,varva med smulad brie i formarna.Blanda grädde,vitlök,salt och peppar.Häll sedan över i formarna:)Grädda tills dom är gyllene.Smaklig måltid!




Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: