Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Pasta för två

Publicerat den  i kategori Vardagsmat
Idag när jag skulle träffa Babbi så blev det så att vi skulle käka lunch tillsammans och då lagade jag denna härliga snabba pasta åt oss, vi lagade, fotade och smaskade i oss med glädje, nu är vi mycket mätta och belåtna :)

2 portioner

1 förpackning valfri färsk pasta
8 kastanje champinjoner
1 röd lök
4 strimlade skinkskivor
2 vitlöksklyftor
½ påse blad spenat
2-3 msk Jamie Olivers gröna pesto
färskhyvlad permesan

Gör såhär

Koka pastan enligt anvisningen på förpackningen. Fräs skinka, svamp, lök, vitlök och bladspenat i riktigt het panna med olja. Blanda pesto med den nykokta pastan, strö över grönsaksfräset och hyvla över färsk permesan. Klart!

Anita
Publicerat den 2011-03-31 klockan 14:23:12 Blogg/hemsida http://sollefteacamping.blogspot.com

Jeesus va gott de såg ut , min pasta klibbar alltid ihop VARFÖR???

Linda
Publicerat den 2011-03-31 klockan 15:11:59 Blogg/hemsida http://mammaskitchen.blogg.se/

Hej Anita;).....Ja du pasta är ett kapitel för sej,man måste våga ta av den när den är riktigt aldente,när den nästan känns för hård så blir den perfekt:)....Massor med vatten i en rymlig kastrull,och gärna med en skvätt olja i,då går det alla tiders....kramis på dej

emelie
Publicerat den 2011-04-03 klockan 09:41:08 Blogg/hemsida http://emsiiiis.blogg.se/

YUMMIE.




Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: