Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Fina härliga glada tacksamma Långselebor!

Publicerat den  i kategori Uppdrag
Idag var det dags igen, att vara på ICA Nära Långsele, underbart och kärvänligt som vanligt ;).
Ni är helt enkelt toppen tycker jag, både kunder och personal såklart, alla ska ta åt sej ;).

Bäst är alla ni som var säker på att jag skulle vinna hela skiten ;). Så skönt att få berätta för er att det är produktionen, som har för mycket att säga till om i vissa lägen, men även skönt att få laga mat till alla er, för nu vet ni ju att jag kan det jag gör.....och mitt kök är 2000 talet och det är inte en äcklig fet jävla Bea sås så det så..... Sköönt att ni alla håller med, och ingen fattar vad den såsen har i tävlingen att göra när den inte ens är god, skiter i det nu för jag vet att Norrland ÄGER, och att alla ni fattar precis vad jag menar, är lite bitter ikväll, och har kunnat skrivit hur mycket skit som helst, men jag ger mej här.....

Kram på er alla godingar, puss från mej, och alla ni glada har verkligen förgyllt min dag, och jag kan avlägga en ed på att jag har alltid hatat BEA och kommer alltid att göra ;). Tack för att ni tror på mej!

Dagens recept från toppen butiken ICA Långsele!

Marinerad fläskytterfile och jordärtskockspure med tryffel finns båda receptet på här.

Sky sås, ta all härlig buljong från kött tillagningen och red av med lite maizena.
Glaseraderotfrukter finner ni receptet på här.

Oj, detta blev mycket populärt och maten tog slut på tok för tidigt... oj. oj, vad gör vi nu, men Mästerkock som man är så är man ju van det här med att komma på nåt nytt på 1 sekund ;). Tack snälla ni som så snällt stod och väntade på att rätt nr 2 skulle bli klar.

Och detta blev ett litet förrätts förslag;

TomatBruchetta

4 pers
4 skivor härligt grekiskt lantbröd
2 vitlöksklyftor
4 solmogna kvisttomater
12 gula mini plommontomater
1 liten rödlök
1 tsk vitvinsvinäger
4 msk olivolja + 2 msk olivolja
½ kruka med färsk basilka
salt och peppar
1 tsk råsocker

Gör så här
Sätt ugn på 225 grader, droppa över olivolja, finhackad vitlök och strö över lite flingsalt på brödskivorna, grädda i ugn tills dom är gyllene.

Hacka tomaterna, rödlöken och basilkan, blanda i bunke, tillsätt oljan, vinägern, sockret, salt och peppar, blanda runt och lägg uppepå det ny rostade brödet..... Ringla över lite extra olivolja! Klart!

Snart får jag rå om er igen kära Långsele, då drar det ihop sej till påsk och jag hoppas att ni kommer få lite tips och ideer från mej till eran härliga påskbuffe ;). Kram och puss så länge och tack för idag!


Junitjej
Publicerat den 2011-03-19 klockan 07:16:46 Blogg/hemsida http://junitjejen.se

Det där ser ju jättegott ut!

Synd att du inte vann Sveriges Mästerkock!

Kicki
Publicerat den 2011-03-20 klockan 14:02:41 Blogg/hemsida http://itzybitzy.blogg.se/

Hallå där Linda !!

Fantastiska kvinna som är sååååå duktig , var kul att se ett ansikte från S-lå jag kände igen :) Fantastiska bilder du har på din blogg oxå ! Lycka till med dina härliga bakverk å din goda mat !!



Skånehälsningar från fd Slå bönan Kicki :)




Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: