Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

GRILL

Publicerat den  i kategori En 8-barns mammas vardag
Hej på er!
I går var det en mycket trevlig dag. Ledig, solsken, shopping, grill och lite go vin ;).

Fick tag på Flank Steak så det var det som hamnade på grillen igår. Köttet fick ligga några timmar i marinad, och sedan fick det grillas ca 5 min per sida. Köttet fick sedan vila i 15 min innan det skars upp i skivor, och oj vad smarrigt det blev :).

Tillbehören var smör och örtslungad färskpotatis som saltats rikligt med flingsalt, en fräsch nektarin sallad, vattenmelon, sweatchilidressing och en grönmögelostkräm :). Mums!

Jag drack Rose till, ur mina somriga fina glas som jag shoppade på Elisabeths present butik, fanns så himla mycket fint där nu, bla ett stort underbart fat i rosa som jag nog måste inhandla :).

Duktiga Babbi var här och fotatde, både maten och älsta dottern Elin och hennes pojkvän Kim, jätte härliga bilder tycker jag. Tack för igår Babbi det var så himla mysigt :).

Nä, nu ska jag forsätta baka till Lördagens äventyr på Butik Lillasyster. Kram L ;)




Babbi
Publicerat den 2011-06-02 klockan 14:56:19 Blogg/hemsida http://babbi.se

Tusen tack själv, gott och trevligt som alltid :) KRAM

Linda
Publicerat den 2011-06-03 klockan 00:43:17 Blogg/hemsida http://mammas.kitchen

Linda
Publicerat den 2011-06-03 klockan 00:46:59 Blogg/hemsida http://mammaskitchen.blogg.se/

FINASTE EJE PEJ Å KIMPEN>!

Anonym
Publicerat den 2011-06-03 klockan 17:10:23




Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: