Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Smarrig nudelsallad

Publicerat den  i kategori Middag för många
Smarrig nudelsallad med marineradkyckling och galet god jordnötssås

12 port
1,5 kg två delad kycklingfile
2 förp med äggnudlar
1 förp med färska sockerärtor
4 st salladslökar
1 gurka
1/2 isbergssalladshuvud
1 påse med vintersalladsmix
3 morötter
1+3 lime
1 burk med hoisinsås

Sås
pressad juice från 1 lime
3 st vitlöksklyftor
2 cm av ingefära
5 msk japansk soja
1 msk mirin
5 msk rapsolja
1/2 röd chilifrukt
salt

Jordnötssås
2 dl jordnötssmör
2dl kokosmjölk
2 tsk röd currypasta
1 tsk riven färsk ingefära
1 pressad vitlöksklyfta
salt

Gör så här:
Värm ugnen till 175 grader.
Lägg kycklingen i hoisinsåsen och låt stå och gotta till sej.
Koka nudlarna enligt nvisningarna på förpackningen.
Häll av vattnet och skölj dom i kallt vatten.
Skär sockerärtor, sallad, salladslök, gurka i strimlor.
Hyvla morötterna tunt, gärna på mandolin ,annars går det precis lika bra med en skalare.

Sätt in kycklingen i ugnen i ca 15 min.
Under tiden blandar du ihop alla ingredienser till såsen och jordnötssåsen.
Blanda nudlar med alla grönsaker och vintersalladen på ett stort fat, ringla över såsen, skär lime klyftor att garnera med.

Lägg kycklingen på ett fat, strö över lite Thaibasilka och servera jornötssås och sweatchili sås på sidan
Smaklig måltid :) Kram L

Bjuder er några bilder av sämre kvalitet :)



Anonym
Publicerat den 2011-01-25 klockan 19:17:04

Va jätte läckert, tack för att jag fick se och läsa detta

Jennie Brunflo
Publicerat den 2011-01-25 klockan 19:45:55

Åh maj gad så smarrigt det där lät!



Måste testa!



TACK TACK

Linda
Publicerat den 2011-01-26 klockan 18:00:04 Blogg/hemsida http://mammaskitchen.blogg.se/

Tack snälla ni,det värmer verkligen:)




Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: