Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Små söta cupcakes med vitchoklad & citron

Publicerat den  i kategori Deserter
12 små cupcakes

115 g rumstempererat smör
1 1/4 dl strösocker
2 ägg
2 dl vetemjöl
2 msk mjölk
1 tsk vaniljsocker
skal av 1 citron
1 dl med vita choklad knappar

Gör så här
Sätt ugn på 175 grader

Vispa smör och socker vitt och pösigt. Vispa sen ner äggen ett och ett.
Vänd ner mjölet och vaniljsockret, mjölken och citronskal och den vita chokladen.
Skeda ner i formarna och grädda mitt i ugn i ca 15 min tills cupcakes rest sej och blivit gyllene.

Låt svalna och spritsa på frosting.

Frosting
100 g philadelphiaost
60g mjukt smör
5 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
1 msk citronsaft
några droppar valfri karamellfärg

Vispa samman till en smidig frosting.
Garnera med exakt vad som faller dej in :)

Lycka till!
Kram Linda
N
Publicerat den 2011-01-28 klockan 19:44:07 Blogg/hemsida http://mimmispyssel.peppar.fi/blog/

HÄRLIGA bakverk!!! :)

Månne du har något bra recept på glutenfria och äggfria cupcakes eller annat gott ?

Linda
Publicerat den 2011-01-28 klockan 20:16:01 Blogg/hemsida http://mammaskitchen.blogg.se/

Jag ska absolut komma med nåt gluten och äggfritt:)Kram L




Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: