Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Svar på frågestunden

Publicerat den  i kategori En 8-barns mammas vardag

Fråga: Jag undrar var i stockholm programmet spelas in?
Svar: Programmet spelas in i TV4's studio, samma studio som Idol spelas in i.

Fråga: Hej! Kan inte du filma när du gör en söt cupcake, iaf när du fixar frostingen! Och typ berätta vad du använder för tyll och strössel just då osv :) Skulle behöva lite tips för att få till det riktigt fint! =)
Svar: Film kan jag ordna vid senare tillfälle! Tips: När du gör din frosting se till att du vispar den riktigt smidig och krämig så är den mycket lättare att arbeta med, jag använder oftast spritspåsar och tyllar som jag beställer på nätet, hos tex Tårtdecor. Nästan allt mitt strössel beställer jag hos Strössel & annat.

Fråga: Kan du tipsa om något resept på någon muffin eller någon slags kaka som är god? om du kan de kan du lägga ut reseptet på bloggen då ?
Svar: Det kommer lite nya smarriga recept framöver! Kolla så länge i min kategori som heter 'Bakat' och 'Cupcakes'.

Fråga: Vad är det för tatuering som man ser på bilden? Har du några andra?
Svar: Det är en skorpion eftersom det är mitt stjärntecken. Jag har inga andra just nu men skulle gärna vilja göra en söt liten cupcake någonstans :).

Fråga: Om jag som (15) ska laga mat i morgon (själv) Har du något bra förslag på något lätt men super gått och inte sånt som man gör allt för ofta ;D
Svar: Lite sent att svara kanske men jag svarar ändå :). Jag tycker att du ska prova att göra Quisedilla!

Recept, 12 bitar

½ grillad kyckling
1 liten burk majs
1 dl riven ost
1 finhackad rödlök
Ca ½ burk tacosås
4 stora mjuka tortilla bröd

Vitlökssås

2 dl turkisk yoghurt
1 stor vitlöksklyfta (riven)
salt, peppar

Gör såhär:

Riv kycklingen i små strimlor, blanda med majs, ost, rödlök och tacosås i en skål. Hätta upp en stekpanna, tillsätt en rejäl klick smör, bred fyllningen på ett tortillabröd, lägg över det andra som lock, stek sedan tills de är gyllende! Dela sedan i 6 tårtbitar, gör lika med de andra tortilla bröden.
Blanda ingredienserna till vitlökssåsen, servera gärna med en fräsch grönsallad, vitlökssåsen och en klick salsa :).

Fråga: Är det viktigt för dig att du är snygga grejer i köket? Som bunkar, slickepottar och sådant :)
Svar: För mig är det livsviktigt!! Älskar att shoppa nya köksgrejor, jag får sådan energi och lust att fixa och dona i köket då.

Fråga: HuR kommer det sig att du är typ den enda som de aldrig filmar på? Har gjort den reflektionen i alla avsnitt som varit hittills.
Svar: Tycker själv inte riktigt att jag syns så lite, känns rätt lagom faktiskt, men programmet är juh inte slut än, man vet aldrig vad som händer!

Fråga: Vart har du köpt ditt rosablommiga förkläde?
Svar: Det är beställt hos Systerlycklig och är av märket Greengate

julia
Publicerat den 2011-02-20 klockan 16:15:45 Blogg/hemsida http://najsjulia.blogg.se/

hej, jag tycker din blogg är helt jätte söt ... har du hört talas om woopies eller vad dom nu hette?... skulle du kunna dela ett sånt recept ! (:

Linda
Publicerat den 2011-02-20 klockan 18:06:21 Blogg/hemsida http://mammaskitchen.blogg.se/

Hej Julia!Vad kul att du gillar Bloggen:)Jag har ett recept på whoppies

Under kategorin "bakat",men kommer absolut baka mera smaker och sorter av dom,alltid kul med tips:) Kram L

Sannas Goda
Publicerat den 2011-02-20 klockan 22:03:19 Blogg/hemsida http://ttela.se/bloggar/1.1080183-sannas-goda

Vilken fin blogg!den ska ja läsa ofta!

Babbi - Bloggdesign & Foto
Publicerat den 2011-02-21 klockan 00:52:15 Blogg/hemsida http://babbi.se

Åh jag såg dessa i fina Josefin's blogg som jag tycker skulle passa dig (och mig med för den delen höhö):



Vispskål:

http://www.broarne.se/butik/shop/koeket/vispskal-ib-mynte-rosa/p_3126.html



Fanns för övrigt hur mkt snyggt som hellst på den där sidan.




Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: