Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Chockladtrekanter med kokosfrosting

Publicerat den  i kategori Bakat

48 st

400 gram smält smör
8 ägg
8 dl socker
12 msk kakao
4 msk vaniljsocker
§ tsk salt
6 dl vetemjöl

Smält smöret och låt svalna lite. Vispa ägg och socker pösigt och rör ner de övriga ingredienserna. Häll smeten i en smord långpanna och grädda i 200 grader ca 25 minuter.

Kokosfrosting

60 gram mjukt smör
5 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
1 msk färspressad citronsaft
100 gram philadelphiaost
4 droppar kokos essens ( köpt här )

Blanda ihop allt och använd en sprits med valfri tyll.
Jag valde att garnera med kokosflakes :).

Karin
Publicerat den 2011-02-17 klockan 21:30:48 Blogg/hemsida http://www.bagerskan.se

Visst är det härligt att baka!!

Kram Karin

Linda
Publicerat den 2011-02-17 klockan 21:44:46 Blogg/hemsida http://mammaskitchen.blogg.se/

Hej Karin!!! Ja det är helt underbart att baka,man blir på så bra humör:)Kram på dej Vilken fin blogg du har,där kommer jag finna mycket smarrigt att prov baka:)

Tessa
Publicerat den 2011-02-18 klockan 00:58:40

Du tar verkligen fram lusten att baka hos mej.. synd bara att inte mina småkakor och sådant blir lika fina som dina och cupcakes ser ju hur enkelt ut som helst då du gör dem men själv har jag inte ens vågat prova.. :)

Eva
Publicerat den 2011-02-19 klockan 14:36:10 Blogg/hemsida http://evaspysselblogg.blogg.se/

Men å så underbart fina. Är det vanligt presentband du har tagit om? Tack för en fin blogg.

Linda
Publicerat den 2011-02-20 klockan 13:34:55

Hej Eva! Vad skoj att du gillar bloggen:)Tack snälla:) Ja det är helt vanligt presentsnöre,från ICA:) Kram L

Li
Publicerat den 2011-02-20 klockan 18:39:11 Blogg/hemsida http://sockerdrommar.wordpress.com

Nämen åh vad dem verkar smaskiga!




Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: