Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Middagstips!

Publicerat den  i kategori Middagstips

Hej på er!
Tänkte dela med mej av en lättlagad och barnvänlig middag som med enkla medel går att göra lite mer vuxen i smaken:)
Fläskfilé pasta i krämig sås!
8 port
2 putsade och strimlade fläskfilé
1/2 flaska kalvfond
3 dl vatten
10 svartpepparkorn
2 lagerblad
2 kvistar färsk rosmarin
2 kvistar färsk timjan
Salt och peppar från kvarn
Olja att steka i
Till den som vill:
Kalamata oliver
Soltorkade tomater
Riven parmesan
Färsk basilika
Gör så här:
Börja med att koka grunden till såsen,blanda fond,vatten ,kryddor och örter i en kastrull och låt koka i ca 20 min.Sila sedan av fonden och häll tillbaka i kastrullen.Tillsätt grädden och låt puttra på svag värme i ca 10 min.Red av med lite maizena för en krämigare sås.
Stek fläskfilé i olja på hög värme så den får lite färg.Salta och peppra och häll sedan ned köttet i såsen,låt puttra på svag värme.
Koka valfri pasta och undertiden förbereder du små skålar med dom olika tillbehören.Klart!
Älskad av stor och liten!
Elly åt med god aptit och toppade sin pasta med keso i stället för parmesan❤




Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: