Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Till Alla Choklad Älskare!

Publicerat den  i kategori Cupcakes
Har sovit som en kratta i natt:( Förkyld till tusen och ungar på vift.Kan inte slappna av alls då.....2 på nattbandyn och den Äldsta hade sin 18 års fest för kompisarna i går,hon har inte vaknat än så jag vet inte hur det gick men jag hoppas att dom hade det trevligt;)
Hon och en kompis kom hem strax efter 3 i alla fall och  tysta var dom oxå.....så det är jag tacksam över:)

Sen ringde telefonen vid sex ,när en ville hem från bandyn:)Så sömn är en brist vara just nu,men nu ska jag och småttingarna på stan och mysa och köpa skor i alla fall så då kommer det genast att kännas bättre;)

Bakade cupcakes till Tjejerna som fixade sej tillsammans i går,innan dom drog på partyt och här är receptet.....

MarabouDajmCupcakes 12 st

3 ägg
2 1/2 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
3 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 msk kakao
1 nypa salt
50 g smör
1 dl turkiskyoughurt
3 msk kallt kaffe
100 g mörk choklad
1 marabou Daim chokladkaka

Gör så här:
Sätt ugn på 175 grader.Vispa,ägg,socker,vaniljsocker vitt och riktigt pösigt.
Blanda mjöl,bakpulver,kakao och salt och vänd ner försiktigt i smeten.
Smält smöret och blanda med den turkiska youghurten,blanda försiktigt ner i smeten och tillsätt även kaffet.
Smält den mörka chokladen i vattenbad och rör ner i smeten.
Fyll smeten i formar och tryck ner en dajm chokladbit i varje....Gräda  på mellersta falsen i ca 15 min.

Låt svalna!

NutellaFrosting

1 dl nutella
4 dl florsocker
3 msk kakao
3 tsk vaniljsocker
150 g philadelphiaost
1 msk kaffe

Gör så här:
Rör nutella,florsocker,kakao,vaniljsocker och philadelphiaost krämigt.Tillsätt kaffet och vispa fluffigt med elvisp.
Bred eller spritsa över dom kalla cupcakesen:)



Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: