Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Pasta Frutti Di Mare

Publicerat den  i kategori Vardagsmat
Hej på er!

Gud jag tycker inte att man gör något annat än att äter och äter dessa helger:)Hinner knappt blir vardag så är det helg igen. Här hemma har barnen hunnit att vända på dygnet totalt,fördelen med det är att jag som är uppe med tuppen får en mysig långfrukost för mej själv varje morgon:)Hinner till och med morgon träningen innan dom behagar vakna här hemma:)
Men nu är det dags att vända tillbaka dygnet denna helg så inte skolstarten blir ooooooolidlig!

Här kommer ett recept på vad vi åt i går i alla fall.Ha det så bra!Kram!

Pasta frutti di mare

4 port
500 g musslor med skal
200 g skalade räkor
Valfri pasta
2 vitlöksklyftor
1 stor gullök
1 chilifrukt
3 msk olivolja
2 dl vitt vin
1 msk rödvinsvinäger
3 msk koncentrerad räkfond
2 dl vatten
1 burk skalade ekologiska tomater
1/2 dl ekologisk tomatpure
2 lagerblad
2 msk råsocker
Salt och peppar från kvarn
1 kruka färsk basilka
1/2 kruka färsk bladpersilja

Gör så här:
Skölj och kontrollera alla musslor och skala räkorna.Lägg åt sidan.
Stek hackad lök,vitlök och chili i oljan utan att det tar färg.Tillsätt tomater,tomatpure,räkfond,vatten,vittvin,rödvinsvinäger,lagerblad och råsocker.
Låt puttra i ca 30 min och lägg sedan i musslorna och låt puttra i ytterligare 5min.Tillsätt räkorna och dra grytan från värmen.Smaka av med ev salt och peppar om det behövs.
Blanda med rykande het pasta och strö över rikligt med hackad basilka och persilja,och ringla tillsist över lite god olivolja!




.....och efterråt så blev det massor med färskfrukt.Mums!






Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: