Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Fläskkotlett med pärgratäng och dragon och vitlökssmör

Publicerat den  i kategori Kött
Hej på er!Hoppas ni haft en fin dag.Här har vi ätit och nu är det dags att fixa och dona inför skolstart i morrn.Jag som älskar lov och sovmornar med soffmys längtar redan till sportlovet:)Tur att tiden går fort.....Ja allt utom graviditets veckorna som går i extremt sakta snigelfart;)

Dagens middag idag var världens enklaste ,då energin tröt efter alla aktiviteter.Det blev fläskkotletter med potatisgratäng utan knussel,men gott blev det ändå.

8 port
8 fläskkotletter
salt och peppar
smör att steka i
kalvfond och vatten

2 kg mjöligpotatis tunt skivad
1 finhackad gullök
2 finhackade vitlöksklyftor
5 dl matlagningsgrädde
salt och peppar
smör till formen

150 g smör
3 kvistar dragon,plockade och finhackad
1-2 finrivna vitlöksklyftor
flingsalt

Gör så här:
Krydda kotletterna och stek i het panna .Lägg över i ugnsfastform.Häll över kalvfond blandat med vatten.Låt gå klart i 175 g varm ugn,det tar ca 15 min.Ös gärna under tiden.

Potatisgratäng:
Lägg alla ingredienser i en gratängform och grädda gyllene i 175 g varm ugn.

Kryddsmöret:
Blanda ihop alla ingredienser och spritsa eller rulla i önskad form.Låt stelna till lite i kylen innan servering.






Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: