Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Världens godaste Bulgur helt enkelt!

Publicerat den  i kategori Vardagsmat
Hej på er!
Tänkte börja denna dag med att bjuda på ett recept på bulgur,som har fått många ICKE ätande bulgur människor att faktiskt tycka att det var riktigt gott;)Bland dessa ingår min man som bara för ett tag sen tyckte att denna typ av käk inte var något för en riktig karl;)
Men som sagt han är nu omvänd,och här kommer receptet

Bulgur med sting
8 port

4,5 dl bulgur
2 hönsbuljongtärningar
1 msk gurkmeja
1 nypa salt

1 msk olivolja
färsk mynta
färsk bladpersilja
4 salladslökar skuren i sneda skivor
saft och skal från 1 citron
1 finhackad röd chili
250 g fetaost att smula över
Ev lite chil pulver att strö över innan servering

Gör så här:
Koka upp 7,5 dl vatten med buljongtärningar,salt och gurkmejan.Tillsätt bulgur när det kokar och låt koka under lock i 8 min.
Ta av och häll upp på ett stort fat,ringla över olivolja och rör runt lite med en gaffel.Riv citronskal över och pressa ur saften.Strö över chilin,hackade örter och salladslöken och rör runt lite igen.Smula till sist över fetan och avsluta med lite chilipulver och färska örter.






Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: