Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Pasta Carbonara

Publicerat den  i kategori Vardagsmat
Hej igen!
Här kommer dagens middag ,snabbt och gott och en pasta favvo här hemma.Ska även kicka igång en liten surdeg för ett matjobb jag har här framöver:)Skoj,skoj!

Pasta carbonara
8 pers

500 g pasta som kokas enl anvisningar på paketet.
20 skivor pancetta
olivolja
7 äggulor
3 dl grädde
3,5 dl mjölk
3 klyftor vitlök
3 dl riven färsk parmesan
flingsalt
svartpeppar från kvarn

Gör så här:
Strimla pancettan och stek riktigt knaprigt och gyllene i lite olivolja.Ställ åt sidan.
Blanda samman äggulor,grädde,mjölk,riven vitlök i en skål.Smaka av med salt och peppar.Rör ner hälften av parmesanen.Blanda äggblandningen med rykande het nykokt pasta.Rör om tills såsen börjar att kräma till sej.Häll upp på ett stort fat och strö över pancettan och resten av parmesanen.Klart!


Anna
Publicerat den 2012-02-23 klockan 11:15:31 Blogg/hemsida http://iannasliv.blogspot.com

Ser ruggigt gott ut :) Älskar carbonara, speciellt med hyvlad parmesan, mmmm! KRAM Anna

Livet på landet
Publicerat den 2012-02-25 klockan 17:20:07 Blogg/hemsida http://helenabengtsson.blogg.se/

Ser riktigt smaskigt ut!

Är verkligen förtjust i den rosa fina kannan i förra inlägget:)



Kram Helena

Helena Ljunggren
Publicerat den 2012-02-27 klockan 12:04:54 Blogg/hemsida http://www.helenaljunggren.com

Pasta carbonara är svårslaget, så gott! Personligen vill jag dock skippa grädden :) Fin blogg!

Camilla
Publicerat den 2012-02-28 klockan 15:53:11 Blogg/hemsida http://camilla.ajj.se

Lät gott och enkelt. Vackra bilder du har på din blogg.

Mvh camilla




Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: