Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Tjuvstart och Vintersallad.....

Publicerat den  i kategori En 8-barns mammas vardag
Hej på er!

Här är allt precis som vanligt.Njuter av barnens höstlov,slippa stressiga mornar är ju toppen.Har varit iväg och jobbat en sväng och barnen har varit med mormor.

Svängde in på ICA på väg hem för att köpa den super billiga fläskfilen som kommer bli dagens middag här hemma.( Recept och bild kommer senare),Dessutom var GLÖGGEN uppackad så en sådan följde ju givet oxå med hem.Kunde ju inte hålla mej;)Jag och små tjejerna har nu även hunnit pröva denna. Hur gott som helst!



Vill även ge ett litet tips på en smarrig och enkel sallad med vinterns smaker,och den är god till precis allt!

8 port

1 påse med vintersalladsmix (ICA)
4 Apelsiner + juicen från 1
1 Ask körsbärstomater
1 gurka
2 påsar med valnötter
1 granat äpple
1 kruka med gräslök
1 kruka bladpersilja

Vinägrett
3 msk olivolja
juicen från 1 apelsin
1 msk champagnevinäger(går med vitvinsvinäger)
1 tsk dijonsenap
1 tsk råsocker
salt och nymalen vitpeppar

Gör så här. Strö ut salladen på ett generöst fat.Klyv tomaterna,skala och skär gurkan,fileea apelsinerna och fördela allt på fatet.Krossa valnötterna grovt och strö över.Slå ur kärnorna ur granatäpplet och strö även över dessa.Hacka gräslöken och bladpersiljan grovt och avsluta med att strö över det och att ringla över vinägretten.
Klart!

Kram på er så länge så hörs vi!







Hanna
Publicerat den 2011-11-02 klockan 18:02:33

skulle vara tacksam om du kanske skulle kunna svara i ett inlägg på min kommentar om din gasolbrännare! :) (hur mycket den kostade/kostar)

Linda
Publicerat den 2011-11-02 klockan 18:57:24 Blogg/hemsida http://[email protected]

Hej Hanna!



Det var så längesedan jag köpte min gasolbrännare så jag kommer faktiskt inte ihåg....Tror det var 199 Kr eller något sånt.Jag köpte den i alla fall på Bagarenokocken.se Hoppas det var till någon hjälp i alla fall.Kram




Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: