Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Fläskfile,vitlöksrostade rotfrukter,och gorgonzolasåsen:)

Publicerat den  i kategori Kött
Hej igen!
Här kommer receptet på dagens middag här hemma.Enkelt och gott!

8 port
3 fläskfileer
salt och svartpeppar från kvarn
smör att steka i

Idag putsade jag fläskfileen och skar den i skivor bara,vilket jag tycker är så enormt trist egentligen,men till vardagsmat fick det bli så idag:)

Rostade Rotfrukter
4 små sötpotatisar
1 påse med delikatess sparrispotatis
4 morötter
4 palsternackor
4 klyftor vitlök
1 kruka timjan
4 msk olivolja
Salt och peppar från kvarn

Sätt ugnen på 225 grader och skala och klyfta rotfrukterna.Häll allt i en långpanna och tillsätt olivolja,hackad vitlök och repad timjan.Salta och peppra och blanda runt ordentligt.Rosta i ugnen tills dom är gyllene och har mjuknat.

Gorgonzolasåsen
2 msk smör
2 msk vetemjöl
4 dl gräddmjölk
200g gorgonzola
2 tsk strösocker
salt och vitpeppar från kvarn

Smält smör och tillsätt mjöl.Vispa ner lite gräddmjölk i taget,låt sedan sjuda på svagvärme i några minuter.Späd med lite mer mjölk om det behövs.Salta och peppra,och smaka av med socker.Smula till sist ner gorgonzolan och låt den smälta i den varma såsen.








Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: