Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Cupcakes med hallonfrosting

Publicerat den  i kategori Cupcakes
12 cupcakes

3 ägg
1½ dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
100 g smör
3½ dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
Skal och saft av 1 citron
24 hallon

Gör så här

Sätt på ugnen på 175 grader. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker vitt och riktigt pösigt. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och vänd försiktigt ner det i smeten.

Blanda i rivet skal av saft av en citron. Placera ut pappersformar i en muffinsplåt och fyll formarna till 2/3 med smeten. Lägg 2 hallon i varje muffin i mitten. Grädda i mitten av ugnen i ca 15 minuter. Låt svalna innan frostingen spritsas på.

Hallonfrosting

250 g frysta hallon
3 msk socker
1 lime
60 g smör
100 g philadelphia ost
5 dl florsocker

Koka hallonsås, frysta hallon, socker och saften från limen. Koka till en simmig koncestens och sila sedan genom en finmaskig sil. Låt svalna.

Ta 3 msk av hallonsåsen och blanda med smör, philadelphia ost och florsocker. Vispa till en fluffig och slät frosting.

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: