Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Tryffel Risotto!!

Publicerat den  i kategori Vardagslyx
Hej på er underbara!!!
I Kväll lagade jag en ljuvlig Risotto, med färsk Tryffel, svamp och knaper stekt lufttorkad skinka. Mums säger jag bara! Jag har lagat mycket Risotto, men denna är guldkornet, av alla. Helt fantastiskt LJUVLIG!
Måste verkligen prövas av Risotta fans ;)

4 port

300 g Risottoris
8 het hönsbuljong
2 dl vitt vin
3 stora förska championer
1 Portabella svamp
1 knippe med Ostronskivling
1/2 solo vitlök
3 scharlottenlökar
1 kruka bladpersilja
4 knippen oregano
8 skivor lufttorkad skinka
1/2 färsk vittryffel (eller smaksätt med tryffelolja om du ej har tillgång till färsktryffel)
2 dl riven parmesan


Gör så här
Hacka schalotten,vitök,och stek i 3 msk olivolja. Tillsätt risottoriset och låt fräsa med.
Tilllsätt vitvinet och låt koka in. Tillsätt därefter, 1 och 1 dl av hönsbuljongen, i Risotton, rör hela tiden, koka i ca 18 min. Grynen SKA vara Al Dente.

När risotten börjar bli klar så tillsätt den smörstekta svampen, tryffeln,2 dl riven parmesan och 2 msk smör.
Rör ner hackad färsk bladpersilja. Montera  i tallrik och garnera med 2 knaperstekta skinkskivor och oregnokvistar. Smakar helt fantastiskt ljuvligt!




Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: