Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Tack ICA Nära Långsele!

Publicerat den  i kategori Uppdrag
I dag fick jag äran att laga lite mat på ICA Nära i Långsele!
Mycket trevligt måste jag få säga. Jag blev fantastiskt väl bemött av både Carina och Otto, personal och alla ni härliga kunder ;).
Tack snälla rara ni för idag ;).

Började dagen med att plocka i hop mina råvaror som jag behövde, pratade med lite kunder, och kick omkring och små mös helt enkelt :). Upptäcker ju ganska snabbt att klockan gick förfort, och satt genast igång med att hacka och fixa med maten, och då skär klant Linda av sej toppen på tummen ;(.

Det gjorde faktiskt inte ont alls, men det slutar ju ALDRIG att blöda :(. (det tog 3 timmar sen slutade det) ;).
Hur som helst så får jag i ordning allt och kan börja servera alla härliga Långsele bor som så snällt stått och väntat :).

Detta var vad jag serverade

Linda's hot Quesadillas och Beaty Pink Quesadillas, ville med dessa enkla rätter inspirera till att utöka Fredagstacosen och ta den en nivå högre upp ;). Dessa små godingar kan fyllas med precis vad som helst, men här kommer recepten på dessa två jag serverade idag :).

Lindas HOT Quesadillas

8 bitar
2 mjuka tortilla bröd
½ mozzarella ost
3 skivor pepparsalami Icas
1 liten bit fin, fin hackad röd chili
½ tomat
½ dl riven ost
2 msk salsa sås
Hackad färsk oregano

Gör så här
Bred ett tunt lager salsa sås, på ett av bröden.
Skiva mozzarellan och strö över, strö även över den fin hackade chilin och oreganon.
Lägg på salami skivorna, och tunt skivad tomat, strö sedan över riven ost, lägg på det andra brödet som lock.
Stek i mycket smör på medelhög värme.....Mums!

Beaty Pink Quesadillas

8 bitar
2 mjuka tortilla bröd
200g chevreost
1-2 msk flytande honung
2 polkabetor
1 liten bit fin, fin hackad rödchili
½ dl riven ost

Gör så här
Riv chevreosten på grövsta sidan på rivjärnet, och blanda ihop med honungen. Bred röran på ett av bröden.
Skiva polkabetor tunt på mandolin, och lägg ut dom så det täcker hela brödet, strö över chili och den rivna osten.
Lägg över det andra brödet som lock, och stek på medelhögvärme till den blir gyllene ;). Skär upp i små slizar :).

Servera med en fräsch sallad med vinägrett, vitlökssås,och en klick salsa :).

Vinägrett
Blanda ihop 1 dl olivolja, 1 msk honung, 1 vitlöksklyfta, saften från 1 limefrukt, lite finhackad röd chili, smaka av med salt och peppar. Ringla över salladen :).

Vitlökssås
2 dl turkisk youghurt
2 vitlöksklyftor
Lite lime saft
Peppar från kvarn
salt

Det är bara att blanda ihop alltihop :).
Man kan även göra som ovan, men tillsätta honung och utesluta lime saften, den vitlökssåsen passar utmärkt till Beaty Pink Quesadillas ;).

Lycka till!! Och hoppas att det går bra för er! Kram L

Linda - Cupcakefluffan
Publicerat den 2011-02-24 klockan 21:23:07 Blogg/hemsida http://cupcakesfluffan.blogspot.com/

Vilken kul grej att få laga mat på ICA, fast inte fullt så kul att skära av sig fingertoppen , aj, aj , låter himla gott det du severade

malin/livingroom
Publicerat den 2011-02-24 klockan 23:23:30 Blogg/hemsida http://livingroom.blogg.se/

Ser tokgott ut! =)




Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: