Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Reportage NordSverige ;)

Publicerat den  i kategori Vardagsmat
I dag fick jag ett fantastiskt mysigt och hjärtligt besök av NordSveriges frilansande reporter... Katarina Norström, vilken härlig  människa,fattar exakt vad man pratar om, tyckte inte att jag var märkvärdig bara för att jag sa att riktig mat måste lagas från grunden. Hon fattade exakt vad jag pratade om, hon är väldigt berest och vet exakt vad bra mat innebär, fantastisk människa ;)

Men vad gör man då som MästerKock, man måste ju bjuda på nåt eller??? Det gjorde jag iaf, och eftersom det var lunch tid, så valde jag att servera henne en morotssoppa, lagad med enorm kärlek ;) Morotsbröd med olivolja och vitlök, samt en chili cremefraish, nammi, nammi säger jag bara, pröva gärna.
Enkelt, gott, billigt! Kram på er alla härliga läsare <3

Så till receptet....

4pers
800 g morötter
3 grönsakstärningar
vatten så det täcker
Ca 1 dl grädde
Mjölk som spädes till perfekt koncistens, vilket är en smaksak.
1msk curry
1 tsk paprika pulver
1 tumstor färsk ingefärabit, riven
Smaka av med salt

Gör så här:
Koka morötter mjuk, i grönsaksbuljongen,mixa slät med stavmixer. Tillsätt, grädde och mjölk, späd till önskad koncistens. Smaksätt med curry, paprika,och riven ingefära, smaka av med salt.
Servera soppan med chilicremfraish och chiliflakes, och vitlöksrostatmorotsbröd ;)




Kalasgott
Publicerat den 2011-02-06 klockan 13:26:58 Blogg/hemsida http://kalasgott.gmail.com

Tjusigt! Hittade du inspirationen hos mig är frågan..?? :-) Gjorde ungefär en exakt likadan soppa för ett nedrans bra tag sedan på bloggen!!

Linda
Publicerat den 2011-02-06 klockan 13:54:25 Blogg/hemsida http://mammaskitcen.blogg.se/

Heej Jennie!!!! Japp,fick inspiration av dej,hade ett liknande recept,men med vitlök och utan currry,nu testade jag med curry precis som du gjort,och det vart ju hur gott som helst:)Tack för en fin och mycket inspirerande blogg....Kram L




Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: