Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Pytte Rosen Muffins med Rosa Fluff

Publicerat den  i kategori Cupcakes
20 minimuffins

115 g rumstempererat smör
1 1/4 strösocker
2 ägg
2 dl vetemjöl
2 tsk rosenvatten

Frosting

6o g mjukt smör
5 dl florsocker
2 tsk vaniljsocker
1 msk citronsaft
100 g philadelphia ost

Valfritt strössel att pynta med :)

Gör så här:

Sätt ugnen på 175 grader.
Vispa ihop smör och socker tills det blir vitt och pösigt.
Vispa i ett ägg i taget, vänd ner mjölet och tillsätt rosenvattnet.
Skeda ner i små muffinsformar, grädda mitt i ugn i ca 10 min.
Låt svalna och spritsa sedan på frostingen och garnera med strössel.

Blanda alla ingredienser till frostingen i en bunke ,och vispa till en fluffig kräm :)
Tillsätt några droppar hushållsfärg om du vill ha lite färg på frostingen

Dessa små muffins är ljuvligt goda, och lagom stor om man bara är sugen på nåt litet gott till kaffet :)



 
Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: