Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Halstrad pilgrimsmussla med pumpacreme smaksatt med vanilj

Publicerat den  i kategori Vardagslyx
4 pers

8 pilgrimsmusslor
Flingsalt
Nymald svartpeppar
Olja och smör att steka i

Pumpacreme
400 g butternutpumpa
2 vitlöksklyftor
1/2 vaniljstång
1 tsk pressad citron
2 msk cremefraiche
25 g smör
salt

Garnering
Tunt hyvlade sparrisar
Några blad från körvel
Avocado olja att ringla runt
Grovt hackade pistaschnötter

Gör så här
Skala, kärna ur och dela pumpan. Koka riktigt mjuk med vitlöken i lätt saltat vatten. Häll bort vattnet och tillsätt vaniljfrön, citronsaft, honung, smör och cremefraich, mixa till en sammetslen creme.

Halstra musslorna snabbt i olja i en riktigt het panna, salta och peppra. Tillsätt smör och ös musslorna tills dom är klara. (detta tar ca 1½ min på varje sida) Detta är en mycket enkel men välsmakande förrätt.
Lägg upp fint på tallrik, ät, njut och må! Kram L

annsoh
Publicerat den 2011-02-24 klockan 17:00:34 Blogg/hemsida http://annsoh.blogg.se/

Nu är dagens blogg avslutad gå in och kolla om det var du som vann! om inte anmäl dig igen! ;)

rebeccadahlin
Publicerat den 2011-02-24 klockan 17:13:26 Blogg/hemsida http://pitchtjejen.blogg.se/

Nu är dagens blogg avslutad gå in och kolla om det var du som vann! om inte anmäl dig igen! ;)




Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: