Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Snaps & Sill

Publicerat den  i kategori Högtider
Hej på er kära läsare och Glad Midsommar på er!

Här kommer lite snabba enkla tips på smarrigaste citronsillen och en snaps som passar ypperligt ihop! Absolut värt att pröva tycker jag :).

Här hemma blir midsommaraftonen lugn, förhoppningsvis så slipper vi regn så vi kan göra ett besök på Ådalsbyn för att dansa runt midsommarstången :). Midsommardagen blir mer fartfylld då det kommer härliga goda vänner på besök! Underbart!

Kommer blogga om vad det bjöds på senare......

Tusen kramar till er alla!

Citron och Vanilj Snaps

1 Flaska Vodka
3 msk socker
Skal från 2 citroner
1 vaniljstång

Gör så här

Häll i sockret i en fin flaska, tillsättt sprit och citron skal i långa remsor och vaniljstången. Skaka flaskan och låt stå och dra i 1 till 2 dygn :)
Skål!


Smarrigaste Citronsillen

2 förpackningar 5 minutersill
½ liten purjolök
1 äggula
1 msk senap
0,5 dl rapsolja
1 citron....rivet skal och saften
3 msk socker
5 msk cremefraish
1 knippe hackad dill
Smaka av med vittpeppar från kvarn

Gör så här

Blanda äggula med senap i en skål. Vispa ner oljan i en tunn stråle, tills det blir en slät sås. Tillsätt purjon, saft och skal från 1 citron, socker, cremefraisch och hackad dill. Smaka av med nymalen vitpeppar. Skär sillen i sneda fina bitar och vänd ner i såsen. Lägg i glasburk och låt dra i 1 till 2 dygn! Smaklig Måltid!





Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: