Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Middag till kronprinsessan

Publicerat den  i kategori Uppdrag
Hej på er alla!
Jag överlevde gårdagen, vilket jag ett tag inte trodde att jag skulle göra för mina nerver var utanför kroppen för en stund :).

Allting flöt på fantastiskt fint, ingenting gick snett. Jag hade fantastisk kockhjälpreda, tack snälla Åke!
Kycklingen du gjorde blev verkligen mör och fin.

Tidschemat var väldigt pressat för kronprinsessan men vi hade så fint flyt i köket att middagen kunde avnjutas utan stress. Vi är otroligt stolta och nöjda över våran prestation och våra middagsgäster var väldigt tacksamma och nöjda.

Serveringen var någonting utöver det vanliga, då Roger (min man) och Jea (min vän) gjorde en fantastisk insats och tog hand om våra gäster på absolut tänkbara sätt.

För er som undrar serverades det en variant på laxtartar med misomajonäs, krispsallad och gourmetomat till förrätt. Varmrätten bestod av laserade rotfrukter, lågtempat majskycklingbröst, vingklubba, hönsfond ( givetvis hemmakokt ;) ) och tryffelskum, som tyvärr inte syns på bilden för serveringen skedde på sekunden skummet lades till, så fina Babbi fick ingen chans att ta kort ;).

Vill ni se en fantastisk bild på kronprinsessan, kolla på http://babbi.se!

Det var inte beställt någon dessert utan de valde att ha kaffe och kaka, då fick de chokladbeskriver och generöst med uppskuren frukt.
Så i det stora hela så sitter det här nu en mycket nöjd och glad Linda :).

Vickan
Publicerat den 2011-02-16 klockan 14:19:49 Blogg/hemsida http://vickkanh.blogg.se/

Men guuud så fina bilder ! Och maten såg verkligen heeelt fantastisk ut Linda ! Vilken grej!!

Ha en fin dag !

Maria
Publicerat den 2011-02-16 klockan 14:20:09 Blogg/hemsida http://tonarsochsmabarnsmor.blogspot.com

Gu va fint åh va duktig du är!! Är ni på appelbergs?

signe
Publicerat den 2011-02-16 klockan 14:32:00 Blogg/hemsida http://de-signe.blogspot.com

SUPERKUL! Grattis till uppdraget, maten låter jättegod! Supersnyggt fotat av Babbi oxå! :)

Stina
Publicerat den 2011-02-16 klockan 16:07:42 Blogg/hemsida http://vikla.blogg.se/

Underbara Linda!!!

Hörde av mamma att maten var helt gudomlig!

Snyggt jobbat :)

Kul att du börjat blogga förresten, såååå kul att följa dig!

Missade tyvärr några avsnitt i rutan då vi var bortresta, men vi ska nog se ikapp oss :)

Kram på dig!

Tessa
Publicerat den 2011-02-16 klockan 16:49:08

Ja du Linda, vart ska sleven va?? :) klart att du skulle fixa vem annars?



Kram och glöm inte att i allt roligt att även ta det lugnt så du samlar krafter till ALLT roligt som komma skall oxå :-D

Hejjar på dej i kväll förståss!

Helena S
Publicerat den 2011-02-16 klockan 16:58:58

Kungligt Linda : ) Vilket minne för livet! Helt övertygad om att det blir fler stortartade insatser som läggs till din karriär. Grattis! När har du en egen restaurang i stan som vi kan besöka?

Therese & Co
Publicerat den 2011-02-16 klockan 21:05:32

Snygg blogg!

Ingela B
Publicerat den 2011-02-16 klockan 23:07:01

Grattis till det väl genomförda uppdraget! Otrolig känsla för dig förstår jag. Vi följer dig varje vecka (och nu oftare genom bloggen). Tjejerna jublar när era fantastiska flickor dyker upp i rutan! Kram från Stockholm

Fighting Spirits
Publicerat den 2011-02-16 klockan 23:27:39 Blogg/hemsida http://fightingspirits.blogg.se/

Så himla glad för din skull, sitter fast klistrad varje onsdag kväll vid tv:en och hejar på dig, Åke och Louise! =)

linaa vikken pina
Publicerat den 2011-02-17 klockan 01:47:33 Blogg/hemsida http://linaabjornemalm.blogg.se/

Vilken fin och bra blogg du har!!

Maria Brantvall
Publicerat den 2011-02-18 klockan 21:10:51

Så fint och vilka härliga bilder på er alla. Och skulle gärna smakat...portionerna ser så lagom ut. Hoppas vår vackra kronprinsessa var nöjd med kvällen och ni satte Sollefteå på Kungahusets guldställen i vårt avlånga land.

Kram till er alla tre, både snygga och proffsiga!




Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: