Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Sveriges Mästerkock!

Publicerat den  i kategori En 8-barns mammas vardag, Sveriges Mästerkock
Godmorgon! Åh känner mej så pigg och taggad till dagens bakprojekt.Tack och Lov!
I går var det en riktig pissdag vad gäller bakning, jag hade en sån tydlig bild i skallen hur min rödbetsbakelse skulle se ut men det gick bara inte att få till, Suck! Smaken var hur god som helst men utseendet såg ut som ....ja jag vet inte vad 😃

På kvällen blev det Macaroon bak i stället och dom små godingarna svek mej inte, utan vart alldeles perfekta.
Kl åtta satt jag givet bänkad framför tvn för att heja på Amir i Sveriges Mästerkocks finalen, så spännande upplägg i år och Amir var verkligen överlägsen :) Så värdig vinnare tycker jag 😃

2011 var jag själv med som en av deltagarna och det är med ett stort leende på läpparna jag tänker tillbaka. Vilken grej alltså och vilka dörrar det öppnar. Tänk att idag jobbar jag med det jag älskar på heltid. Inte illa pinkat!Ångrar inte en sekund att jag en tidig morgon i Oktober for på Audition i Umeå, med nerverna utanpå kroppen, det gick ju vägen ;)



Kim
Publicerat den 2014-08-19 klockan 23:27:10

Mycket fin & fräsch bild :)
Har börjat titta på vad jag har i adressfältet bara nu på sista tiden efter att jag i nästan 2 års tid ha datorn på Shurgard, dvs magasinerad.

Tog mig tid att läsa lite & titta på mumsiga bilder mitt i allt dokumenterande & sökande av dokument till en ansökning & då hinner rätt mycket passera ögat. Trist & kämpigt med familjemedlemmar som hade kunnat må bättre, dom små grynen är det synd om men även ni tappra föräldrar. Bra att ni ändå får lite andrum, batterier är till för att laddas.

Jag vill här med gratulera dig till din framgång i yrkeslivet! Du har känslan, kompetensen & 'bakar' in så mycket glädje & energi i dina verk att det är en förba...de tur att du kommit dit du är nu med tanke på allt som kan sätta krokben, från ödet till JANTEstyrda & onda människor.

GRATTIS Linda! -GO GIRL!




Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: