Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Middags tips !

Publicerat den  i kategori Middagstips

Tänkte ge er ett recept på en middag som gick hem hos ALLA här hemma,det är inte direkt vanligt så jag tänkte att det är bäst att skriva ned receptet innan jag glömmer vad jag gjorde:)För äter min 13 åring som annars lever på mese mackor och min matvägrande 1 1/2 åring så är det helt enkelt ett måste att laga detta igen:)



Mild tacokyckling med feta ost och ris
8 port
1 kg kyckling filee
1 burk med hela plommon tomater
5 dl grädde
2 hönsbuljong tärningar
2 rivna vitlöksklyftor
1-2 tsk spiskummin
Peppar från kvarn
Salt
1 nypa socker
1 pkt feta ost

Gör så här:
Börja med att dela kyckling filéerna så att dom blir tunna.
Lägg i ugnsfast form och salta och peppra.Mixa sedan tomaterna (dom är mycket godare än passerade tomater,varav jag gör så här)
Tillsätt tomater,grädde,buljong tärningar,vitlök och spiskummin i en kastrull och låt koka upp.Smaka av med salt,peppar och en nypa socker.Häll blandningen över kycklingen och gratinera i 175 gradig varm ugn i ca 20 min.Koka under tiden ris och skär i ordning lite grönsaker:)
Tips!Testa att koka riset i 2 hönsbuljong tärningar istället för salt.Super gott!
Smula över feta ost innan servering för den som gillar.Klart!


Stina
Publicerat den 2013-09-18 klockan 15:41:00 Blogg/hemsida http://vikla.se

Måste bara säga att det är andra gången jag står och kockar detta nu och barnens betyg går inte av för hacker!
Klara, den mest kräsna matsmakaren av alla tider, som helst inte ens smakar, deklarerar att detta är godare än tacos!!!
Det går inte att beskriva hur bra det är då, för tacos är typ det enda hon vill äta :)

TACK för recepten du delger, må väl och ta hand om er!!




Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: