Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Tommy Myllymäki

Publicerat den  i kategori Uppdrag
Hej hej!
Måste bara få berätta för er att min helg har varit toppen! På Fredag kväll så bakade jag 175 cupcakes till min fina vän Pernilla som hon skulle ha på Kläddax 2 års jubileum,tanken var att jag skulle stå att bjuda alla fina kunder under dagen men det kom något annat emellan så Dottern Elin fick rycka in:)
Har dock hört att det gick minst lika bra och att ni var många,många som ville ha receptet på dessa små godingar,lovar att det kommer dom närmsta dagarna:)
 
Vad var det som kom emellan då?Ja,för er som inte är lika galen och tokig i allt som har med mat att göra som mej,tycker kanske inte att detta är så märkvärdigt,men för mej var det helt otroligt roligt:)Jag fick äran att jobba med Tommy Myllymäki under hela Lördagen på otroligt vackra Gålsjöbruk!
Vi jobbade från tidiga morgonen till sena natten,och serverade många nöjda gäster en härlig meny.
Det fanns inte direkt någon röd sammanhängande tråd i Tommys meny,utan tanken bakom den var att det skulle vara ekoligiska och närproducerade råvaror och så här såg menyn ut:
 
Landöröding i Thai marinad med gurka,mynta och schallottenlök
 
Tartar på älg med löjrom från kalix,äggkräm och rågbrödskrutonger
 
Helstekt rotselleri med smöremulsion,tryffel och Rotesan från Rotsjögård,pocherat kycklingbröst samt kyckling steksky
 
Biff från Småland med rökt oxmärg och skogssvampkräm,samt pepprig och syrlig kalvsky
 
Karamellglass med karamelliserade mandlar,havssalt,karamellflarn,kolasås och vaniljpäron
 
Och så lite bilder.....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: