Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Sveriges Mästerkock!

Publicerat den  i kategori Sveriges Mästerkock
Godmorgon på er!
Följer Sveriges Mästerkock slaviskt.Kanske inte så konstigt,men det är med blandat tycke om jag säger som så.......att det är större budget i år märks ganska tydligt,men det är det ju bara att ta åt sej äran över:)Hade det inte blivit en sådan tittarsucce ifjol så hade det ju inte blivit så.....

Sen kan jag däremot tycka att dom misslyckats med att ta fram så starka karaktärer så man har tydlig favorit tippad vinnare:)Ska bli mycket spännande att se hur Meter har tänkt,he,he..........Det är som ingen som är bättre än den andre och sticker ut:)

Sen kan jag tycka att få en Pasta Bolgonese som utmaning när det är FEM deltagare kvar är dagis nivå:)Men jävligt avundsjuk blev jag på dom att dom fick smaka på herr Morbergs mat,Det SUGER!

Hur som helst så åt vi just detta här hemma igår och här kommer mitt recept:)Och du Per Morberg detta innehåller morötter;)

Pasta Bolgonese 8port

800 g nötfärs
1 stor gullök finhackad
1 morot skuren i små kuber
1 bit rotselleri skuren i små kuber
6 finhackade söta kvist tomater
1 hel solo vitlök riven
8 finhackade skogschampioner
4 msk tomapure
4 msk kalvfond
1 dl vatten
2 dl vittvin
3 lagerblad
rejält med peppar från kvarn
salt
olivolja

Gör så här:
Börja med att fräsa alla grönsaker  rikligt med olivolja.(Inte tomaterna.Tillsätt köttfärs och bryn tills den fått färg.Tillsätt tomatpure och dom hackade tomaterna.
Tillsätt kalvfond,vatten,vin och lagerblad.Låt puttra i minst 30 min,och smaka av med  salt och peppar.

Inte det klassiska Bolgonese receptet.Jag vet.Men detta recept älskar jag:)Kram på er!



Pauline
Publicerat den 2012-03-19 klockan 11:41:02 Blogg/hemsida http://www.hittarecept.se

Hej,

Jag jobbar för sajten HittaRecept.se. Vi såg att du har goda recept i din blogg (http://mammaskitchen.blogg.se) och vi rekommenderar att du tittar runt på sajten och kikar på "Matbloggstoppen".



Vill du vara med och få dina recept indexerade på sajten så behöver du bara registrera dig på http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen och embedda din kod för att mäta statistik så är du med!



Här kan du se hur många som är med i Matbloggstoppen på HittaRecept.se - http://www.hittarecept.se/matbloggstoppen



Förhoppningsvis kan just din blogg ligga etta på Matbloggstoppen!



Vänlig hälsning,



Pauline Torres

[email protected]




Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: