Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Fyllt kycklingbröst med dragon och honungsrostade rotfrukter och örtigsås

Publicerat den  i kategori Vardagslyx
Hej igen!
Kikar bara in snabbt för recept på dagens middag.Detta måste ni verkligen testa.Kycklingen blir så underbart god och saftig! Kram på er!

Fyllt kycklingbröst med dragon och honungsrostade rotfrukter och örtigsås
8 pers

8 kycklingbröst fileer
8 skivor lufttorkad skinka
8 skivor parmesanost
1 burk pesto
4 msk kycklingfond koncentrerad
2 dl vitt vin
Flingsalt och svartpeppar från kvarn
8 st cocktailpinnar

1 kg fast potatis
4 stora morötter
4 stora palsternackor
2 vitlöksklyftor
1 kruka färsk dragon
2 msk flytande honung
2 msk olivolja
Flingsalt och vitpeppar från kvarn


1/2 burk pesto
5 dl lätt cremefraisch

Gör så här:
Banka ut kycklingen mellan plastfolie tills den blir så tunn så den går att rulla hop lätt.Bred över ett tunt lager med pesto.Lägg på lufttorkade skinkan och parmesanosten.Salta och peppra och rulla sedan ihop till en tight rulle.Stoppa igenom en coktailpinne för att hålla allt på plats.
Lägg över i ugnsfast form och häll över koncentrerad kycklingfond och vittvin.Stoppa in i 150 g varm ugn och låt gå tills innertemperaturen är 70 grader.Ta ut ur ugnen och låt vila i 20 min och ös undertiden.Skär sedan kycklingrullen i skivor.

Rotfrukter:
Skär rotfrukterna och plocka bladen från dragonen.Lägg i långpanna och riv över vitlöken.Ringla över honung och olivolja,salta och peppra och blanda runt ordentligt.Skjuts in i 225 g varm ugn i ca 30 min.

Såsen:
Blanda ihop pesto och cremefraisch efter tycke och smak helt enkelt!







Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: