Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Högrev i Tacos

Publicerat den  i kategori Vardagslyx
Godmorgon på er alla!
Vilken underbar dag.Inte ett enda måste,eller en enda handbolls match ska ses denna dag,och det känns mycket,mycket SKÖNT då det har varit lite mycket ett tag:)
Här blir det till att mysa hela dagen lång,hoppas på att hinna baka något när jag har enorm bakabstinens idag.Först blir det givet slalombacken men efter det kanske;)

Här kommer ett smarrigt och lite lyxigare tacostips för den som ska vara hemma idag och kan ha en kastrull på puttring i en så där 4 timmar.Men OJ så det är värt det.Så testa nu gärna detta och ha en härlig Lördag!

Kramen

Högreven

8-10 port

2kg högrev
2 morötter skuren i bitar
1 palsternacka skuren i bitar
6 vitlöksklyftor i skivor
2 delade gullökar
1 hackad röd chili
4 msk olivolja att fräsa grönsakerna i
1/2 flaska porter
1/2 flaska oxfond
4 msk soja
2 msk spiskummin
2 lagerblad
1 rejälbunt färsk timjan
salt att smaka av med
vatten

Gör så här:
Börja med att fräsa alla grönsaker och kryddor i oljan.Lägg sedan ner köttet och tillsätt öl,fond,soja och vatten så det nästan täcker.Låt koka upp och låt sedan stå och puttra på låg värme i 3-4 timmar.
Låt svalna lite så att du kan hålla i köttet.Riv i fina strimlor och servera i mjuka tortillabröd med favorit tillbehören.Tzatsiki och lite sweeatchilisås är dock ett måste tycker jag:)
Mumsfilibabba säger jag bara!







Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: