Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Pasta med Kyckling,Broccoli och Västerbottensost

Publicerat den  i kategori Vardagsmat
Hej på er!
Här kommer ett enkelt och supersmarrigt recept som vi käkade till middag här hemma i går....
8 port
600 gr bandspaghetti
800 gr färska kyckling fileer skurna i strimlor
1 färskt broccoli stånd skuren i små buketter
12 småa steklökar,skalade
1 ask med färska championer,skivade
3 vitlöksklyftor finhackade
1 rejäl bunt med färsk timjan
2 hönsbuljong tärningar
2 dl vitt vin
5 dl vatten
3 dl grädde
1-2 msk flytande honung
saft från 1 lime
färsk basilka och västerbotten ost till servering
flingsalt och chiliflakes
olivolja
 
Gör så här:
Stek lök,vitlök och championer i en rymmlig gryta.Tillsätt sedan all vätska,buljongtärningar och timjan.Låt reducera ner lite.Tillsätt sedan kycklingen och när kycklingen nästan är klar lägg i broccolin.Eftersom kycklingen är tunt strimlad så går det fort,passa så den inte bllir torr och tråkig.Smaka av med salt,chiliflakes,honung och limesaft.
Koka pastan och lägg sedan upp på fat och servera med strimlad basilka och hyvlad västerbottensost! Yummi!
 



Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: