Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Lugn och skön söndag :)

Publicerat den  i kategori Gåvor
Har haft en skön dag idag, var i Slalombacken först i det helt fantastiskt underbara vädret... Mycket skön och välbehövlig avkoppling ;).

Ska alldelens strax baka mini semlor i min nya fina assistent.... längtar ;).
Men först middag, barnen vill ha makaroner och korv men det vill INTE jag, men efter lite diskussioner fick jag nästan ge mej och det fick bli makaronpudding :). Bättre det i alla fall :). Hoppas ni haft det lika skönt som jag :) Kram på er alla!

Här kommer lite bilder bla annat på den fina grytan jag fick av Tomas igår och på underbart rosa såklart ;)

Lovisakarlsson
Publicerat den 2011-03-07 klockan 10:15:58 Blogg/hemsida http://looviisasfoto.blogg.se/

Hörredu linda, nu mst du hjälpa mig. Jag ska laga middag åt en kompis för att hon har fyllt år, och jag ska göra en förrätt och varmrätt och efterrätt. Har du något förslag på något enkelt och lätt att göra, som jag skulle kunna göra?

Linda
Publicerat den 2011-03-07 klockan 12:08:29 Blogg/hemsida http://mammaskitchen.blogg.se/

Hej Lovisa!

Ja du,tro vad du ska kunna hitta på?;)

Qusedillas är enkelt och gott,det tycker jag att du kan göra till förrätt;)

Till det behöver du 2 mjuka tortilla bröd,grillat kyckling kött(från ett kycklinglår räcker),lite majs,lite finhackad rödlök,1/2 dl riven ost,2msk tacosås.....Du bara blandar ihop alla ingredienser och breder ut röran på ett av tortilla bröden,lägg det andra som lock och stek i mycket smör på medelhögvärme,vänd när brödet är gyllene och stek på andra sidan,när det är klart så skär du upp i slizar och serverar med en fräsch sallad:)



Till varmrätt tycker jag att du kan göra dom Italienska köttbullarna som det finns recept redan här i bloggen,mycket smarriga och enkla att göra,där får du även lite tips på hur du kan lägga upp,så det ser snyggt ut;)



Till efterrätt kanske du kan koka din alldelens egna hallon sås,blanda 250g frysta hallon,3msk socker och saft från en halv citron i en kastrull,låt små puttra till en simmig koncistens,sila sedan genom en finmaskig sil,så att du får bort alla kärnor.....

Servera gärna såsen ljummen med gammeldags vaniljglass och lite färska bär....Det är gott och smula över lite maränger oxå



Hoppas du fått lite tips och Lycka till! Kram L




Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: