Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Lindas syrliga BEA!

Publicerat den  i kategori Sveriges Mästerkock
Godmorgon världen!
Ja,vart ska man börja egentligen?
En ynklig liten jäkla skit sås ;). Varför i all världen gjorde jag inte en Bea hemma innan jag for, precis som jag tänkte? Då kanske utgången blivit en annan ;). Är ändå grymt impad över mej själv att jag fick ihop något att hälla upp i skålen, den var ju trots allt fin i koncistensen, men helt oätlig och det vet jag att den var ;).

Jag hade ju även en snygg rosett i håret som Morberg sa,och det lever jag på än :). Alltid nåt, eller hur?
Tänker tillbaka på Mästerkocks tiden med ett stort leende på läpparna, känner mej faktiskt inge sur alls, visst alla vill ju stå kvar som vinnare, men detta är ju dock en tävling, där bara en kan stå kvar till slutet :).

Jag tycker i och för sej att alla vi som tog oss till final är vinnare, för jag tycker att vi är så himla bra, alla har sina styrkor och svagheter, men det är ju så det måste va för att juryn ska kunna skilja oss åt... och idag var det helt enkelt min tur att lämna..... och ni vet ni en sak? Nu är jag GRYM på att göra bea, men jag kommer aldrig i mitt liv börja äta bea eller nåt för jag gillar det helt enkelt inte, men det är ändå skönt att fixa att laga till det i fall att det skulle behövas någon gång ;).

Vill verkligen tacka er alla för att ni tror på mej, och hoppas att ni fortsätter att följa mina matäventyr här på bloggen, för jag lovar att Mästerkock har verkligen öpnnat många nya dörrar för mej, så min dröm håller faktiskt på att bli sann, att få hålla på med mat på heltid :). Så mycket skoj kommer jag ha att skriva om framöver ;).
Tusen kramar till er alla och tusen tack än en gång för att ni finns ;). Hoppas ni får en toppen dag :).

Nannis
Publicerat den 2011-03-03 klockan 08:34:04 Blogg/hemsida http://nannis.blogg.se/

Helt rätt tänk Linda! Det är just det tänket som skiljer vinnare från "förlorare"! Du ser de bra bitarna och ser vad tävligen gett för bra i förlängningen istället för att sura över att du inte gick vidare nu - starkt :)



Du kommer att gå långt, det är jag övertygad om. Med ditt lugn och säkerhet, brinnande intresse för mat och fina råvaror. Det kan inte gå snett! :) Lycka till! Kram /Anna

Linda
Publicerat den 2011-03-03 klockan 08:51:57 Blogg/hemsida http://mammaskitchen.blogg.se/

Tusen tack finaste Anna för dom otroligt fina orden,blir alldelens varm innombords:)Tusen kramar till dej;)

Lovisa
Publicerat den 2011-03-03 klockan 09:56:48 Blogg/hemsida http://farfarsframfall.blogspot.com

Du ska veta att jag blev väldigt arg när du åkte ut! :D Du var en favorit och jag tyckte du kunde ha fått stanna eftersom du lyckades få till konsistensen när du aldrig gjort det förut och den andra tjejen inte gjorde det, eller så skulle båda ha fått stanna. Bättre så, men jag har i alla fall en superhärlig blogg att följa!

Tack!

adam
Publicerat den 2011-03-03 klockan 10:05:20

Ja Linda, kan bara instämma med första inlägget. Du är jätte duktig i köket och har ett skönt lugn som smittar av sig och det kommer gå och går bra för dig. Jag tror nog att en del av dina drömmar redan slagit in och en del återstår att få igenom men du är ju en bra bit på vägen. Å sen vill jag bara säga att du har ett grymt fint kök hemma hos dig... är allt bra avis. Fortsätt bara att laga så fin mat du gör så kommer du gå så långt du vill gå....

Stor Kram

Eva från parallellklassen
Publicerat den 2011-03-03 klockan 10:08:08 Blogg/hemsida http://chevroleva.blogg.se/

Heja Linda!

Tycker att du gjort det superbra som kom så långt som du gjorde, och nu hoppas jag att dina drömmar om att öppna restaurang i Sollefteå går i uppfyllelse, då lovar jag att komma med hela tjocka släkten och boka bord hos dig!

STORT GRATTIS som sagt till att du ändå kom så långt som du gjorde!!!

adam frimodig
Publicerat den 2011-03-03 klockan 10:09:14

Ja Linda, kan bara instämma med första inlägget. Du är jätte duktig i köket och har ett skönt lugn som smittar av sig och det kommer gå och går bra för dig. Jag tror nog att en del av dina drömmar redan slagit in och en del återstår att få igenom men du är ju en bra bit på vägen. Å sen vill jag bara säga att du har ett grymt fint kök hemma hos dig... är allt bra avis. Fortsätt bara att laga så fin mat du gör så kommer du gå så långt du vill gå....

Stor Kram

Linda - Cupcakefluffan
Publicerat den 2011-03-03 klockan 10:31:27 Blogg/hemsida http://cupcakesfluffan.blogspot.com/

Så himla tråkigt att du åkte ut, för du är kanonduktig, men att komma så långt som du gjort är super bara det, det var ju väldigt många som sökte och att gå till final visar ju verkligen att du är duktig i köket.



Jag har heller aldrig gjort en Bea och kommer nog inte göra det heller för precis som du tycker jag inte om det och inte sambon heller

Ingela B
Publicerat den 2011-03-03 klockan 10:48:01

Det har varit otroligt roligt att följa dig på TV. Du ska verkligen känna dig stolt och nöjd att du kom så långt i tävlingen. Kram.

Millan
Publicerat den 2011-03-03 klockan 11:33:44 Blogg/hemsida http://millanholmberg.bloggagratis.se/

Nedrans, vi ville ju följa dig några veckor till!

Nu blir det bloggen istället.....& fler läckra recept.



Lycka till med allt du tar dig för

Marlen
Publicerat den 2011-03-03 klockan 12:02:10

Hejja Linda!

Har följt dig nu med stooor spänning! Skön inställning till erfarenheterna med Mästerkocken, helt klart! Svag som jag är för kungligheter så är jag också imponerad av din och kollegornas insats vid middagen för Kronprinsessan med sällskap. ;)

Det är så roligt att se dig i ditt "element" och jag önskar dig stort lycka till med dina mål och drömmar! :) Hade nog inte gissat på kock som framtidsyrke för dig då när vi harvade på i skolan, hihi!

Ha det gott!

Kram! ("malle") Marlen

Carina
Publicerat den 2011-03-03 klockan 13:53:39 Blogg/hemsida http://alltolitetill.blogspot.com/

Hej Linda!

Nu kan man sluta titta på det programet då...så synd att du åkte ut. Var tvungen att slå upp i kokboken hur man gör en bea...och sista orden i den var...är man nybörjare rekomenderas halvfabrikat...så med tanke på att du aldrig gjort en bea så såg den väldigt fin ut...

Började följa dig här på bloggen först och sen programet så det ända rätta är väl att fortsätta följa dig här...

Du ger mig stor inspiration... hoppas hitta din kokbok i butiken snart med massor av härliga recept att följa...

Önskar dig lycka till på din fortsatta färd i livet...

Kram

Ulla
Publicerat den 2011-03-03 klockan 17:57:58

Tycker du gjort det bra!

Nu finns ju även Sollefteå på kartan.

Lycka till framöver.

Sanna
Publicerat den 2011-03-03 klockan 20:33:42 Blogg/hemsida http://liillajaag.bloggplatsen.se

Hej!

Skit att du åkte ut... :(

Tyckte att du skulle vara kvar :(

Du var ju ändå bäst :)

Jag tänker inte kolla på programmet längre för jag kollade fö att du var med i de :)



//Sanna :)

jenny
Publicerat den 2011-03-03 klockan 20:55:44 Blogg/hemsida http://hyperballad-poetry.blogspot.com

här blev mannen och jag väldigt upprörda när du åkte ut, men vi önskar dig allt gott!!!

kramar från helsingborg

Anna
Publicerat den 2011-03-08 klockan 17:40:17 Blogg/hemsida http://iannasliv.blogspot.com

Jag kan säga som så, jag är oerhört impad av dig att du fick ihop en bea överhuvudtaget. Den såg i allafall fin ut :-) Jag kommer fortsätta följa dig här SÅ KLART! Hoppas din dröm slår in! Kram Anna ♥

Heidi
Publicerat den 2011-03-09 klockan 14:09:52 Blogg/hemsida http://heidisblommor.blogg.se/

Hej!! Måste säga det var jäkligt tråkigt att du åkte ut från SM, för du var en av mina favoriter, men det är bara att köra på nu för du kommer att gå långt!! Skulle jag ha egen restaurang skulle jag anställa dig ;)

Ha en bra dag!

Mvh: Heidi

Kim
Publicerat den 2011-03-24 klockan 10:49:44

Gillar absolut programmet & har följt det redan från start, mer & mer spännande att följa dig & din "resa"..

Dock har kravet att vilja se d sjunkit..

Igår (23/3) blev jag sittande i telefonen i rummet vägg i vägg -hela programmet ut.



Fortsätt njuta av livet!

TACK för Din fina insats!

Troligen har vi Dig i rutan i ett annat sammanhang i framtiden.

Din charmiga blogg är ett fint substitut :o)




Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: