Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Cupcakes alá dotter Elin

Publicerat den  i kategori En 8-barns mammas vardag
Hej alla glada! Det är mästerkockens dotter som skriver!  Jag antar att ni precis som mig har suttit ute och njutit i solen idag! Det finns inte mycket tid för datorn då inte. ;) Men nu på kvällskvisten när de förbaskade myggorna dyker upp och solen inte värmer så passade jag på att baka mina alldeles egna cupcakes! :) Dessutom helt utan mammas hjälp! Cupcakes var väldigt enkla och goda att göra och smakade mums!

Här kommer ett ungefärligt recept:
Först började jag såklart med att handla alla ingridienser!
Sedan blandade jag socker,vaniljsocker och ägg i en skål och mjöl, bakpulver och salt i en annan. Samtidigt som det smälte jag smör på låg värme!
Sedan blanade jag ihop allt i en skål. Därefter hällde jag smeten i de söta formarna och sedan svish in i ugnes som var på 175 grader. De fick vara inne i ca 15 min!
När dem var klara fick de stå och svalna. Jag använde sedan en EASY WHIP för att få på grädden på cupcakesen. EASY WHIP blev mamma sponsrad med från CREATIVE DESIGNE! Sist av allt la jag på en jordgubbe på toppen och lite strössel! :)

Här kommer lite bilder :





Annars vill jag bara hoppas att ni får en bra sommar, precis som jag ska ha! :D tack för mig!
Anonym
Publicerat den 2011-06-28 klockan 07:09:16 Blogg/hemsida http://emsiiiis.blogg.se/

Dom såg somriga & smaskiga ut (:

Tessa
Publicerat den 2011-06-30 klockan 15:48:58

Lika sockersöt och duktig som mamma i köket ser jag :)




Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: