Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Semifinal Sveriges Mästerkock del 1

Publicerat den  i kategori Sveriges Mästerkock
Jaha,kära läsare, fattar ni vad som just har hänt, jag gick vidare till nästa utmaning del 2 i semifinalen, nyp mej är ni snäll,för jag tror jag drömmer :)

Jag är helt ooootroligt galet lycklig och stolt just,nu :) Men vilken pers det var, oj, oj, oj.
Det första vi fick göra var ju som sagt att hacka lök :) Ha,ha, hacka lök tänker säkert ni det måste man väl ändå kunna om man älskar att laga mat :) Svaret är JA det ska man kunna, men att tv kamror och en jury kan skrämma en så oerhört så man tar upp löken i sin hand, tittar på den, och tänker...jaha vad ska jag göra med dej då? Då kanske ni får en liten hum om på vilken nivå det var.... jag gick inte vidare på det momentet, så det var bara att ladda om. NYA starka friska Norrländska tag :)

Sen var det ju att separera ägg som stod på programmet, JIPPI tänker jag då,det här är ju precis min utmaning, som bakar så mycket,ett litet lugn infinner sej :) I typ 1 sekund, när Per Moberg säger till oss att vi får bara separera äggen från skal till skal..... HELVETE, jag separerar jämt mina från hand till hand . Ja,ja skit i det nu och fokusera....

Per är snäll och visar oss hur vi ska göra, på tagning 4 lyckas det, om ni förstår vad jag menar ;)
Vi vart startat och allt flöt på, det roliga var att vi var för duktiga allihop, så hela momentet ändrades till att dom som var snabbast gick vidare, och jag tror att jag sträckte upp handen som nr 11, så det gick ju inte så bra det heller eftersom det var dom 10 första :)

Ännu ett bakslag alltså, och ta fram energi och självförtroende en gång till, för vad fan jag kan ju det här, jag SKA visa dom...

Nästa utmaning blev att laga en rätt, med begränsande råvaror (men fantastiska) 1 kokplatta, ingen ugn och 45 min på oss.... Härligt! Äntligen lite matlagning i alla fall ,ska man åka ur den här tävlingen så kan man väl ändå ha fått laga mat åt juryn, med den inställningen började jag att laga mat från hjärtat, och det gick ju vägen för jag GICK VIDARE!

Tack snälla ni som hållit tummarna för mej, jag är helt säker på att det har hjälp :) Kram L
Tess
Publicerat den 2011-01-26 klockan 23:15:44

Du glömde 160g lax delen =)

Stort grattis! Vore kul om du kunde lägga ut receptet här.

Längtar redan till nästa onsdag!

Helene j
Publicerat den 2011-01-27 klockan 00:31:50

Go Go Go, hääärligt Linda Grattis!!!

C
Publicerat den 2011-01-27 klockan 11:20:42

Hejaheja på heja på LINDA!!!! :)

Tessan
Publicerat den 2011-01-27 klockan 17:20:07

Alskade van...jag ar saaaa stolt for att du grejja detta!! Kramiz <3

Nannis
Publicerat den 2011-01-27 klockan 23:31:14 Blogg/hemsida http://nannis.blogg.se/

Fränt att se dig på tv Linda! hihi



Slå dom med häpnad, det är vad dom kommer att göra ;)



kram! / Anna

Tessa
Publicerat den 2011-01-28 klockan 20:40:45

SÅ härligt att du sätter Sollefteå på kartan vad gäller matlagning också :) Ingen seger utan riktig kamp... du fixade det :-D

Nannis
Publicerat den 2011-02-02 klockan 19:57:18

Skulle förstås stå det är vad DU kommer att göra ;) Fick tillfällig dyslexi eller nåt.



Håller tummen för dig ikväll!!! :D



kram




Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: