Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Mat för 12

Publicerat den  i kategori Middag för många
I går så fick vi 4 extra mat gäster till vårat bord, mycket trevligt tycker jag :) Men vad gör man då för mat som ska passa så många som möjligt av matgästerna,d et var ju 10 barn ,och jag vet ju bara hur mina barn är... dom gillar olika saker alla 6 :)

Efter en titt i monica eisenmans Asiatiska bok, blev det i alla fall Nudelsallad, marinerad kyckling ,jordnötssås och en lite mildare sweatchili sås till dom mindre.... och vet ni vad, ALLA åt och en väldigt nöjd mamma plockade gärna bort disken efteråt :)

Kikki
Publicerat den 2011-01-25 klockan 19:12:51

Gud vad gott det ser ut!!! tänk om man var lika uppfinningsrik som du vad enkelt det skulle va! Kommer att gå in här och hämta insperation tror ja! :-)




Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: