Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Kassler med smak av Italien

Publicerat den  i kategori En 8-barns mammas vardag
Hej på er alla! Hoppas att ni har en fin Måndag :)
Här hemma är vi lite småförkylda, och lite små sega... Läxförhör och vardagsbestyren försvinner ju inte tyvärr bara för att man känner sej lite hängig :)
I dag hade vi 2 extra härliga middags gäster vid vårat bord... Alltid lika trevligt och mysigt tycker jag :) Det blev 2 rätter lagade idag....
Kassler med smak av Italien och Köttbullar, pasta, brunsås och grönsallad....
Kasslern blev riktigt god, och snabbt gick det :)

8 port
1 kg kassler
3 dl cremefraish
4 mogna tomater,skållade,skalade och skuren i bitar
3 klyftor vitlök
1/2 dl tomatpure
2 dl matlagningsgrädde
2 mozzarella ostar
1 rejäl bunt färsk,hackad oregano
1 nypa socker
salt och svartpeppar

Gör så här:
Sätt ugnen på 225 grader.
smörj en ugnsfast form, skiva kasslern i skivor och lägg omlott i formen.
Blanda tomater, vitlök, tomatpure, oregano, cremefraish och grädde i en skål.
Blanda och smaka av med salt,peppar och en nypa socker.
Häll blandningen över kasslern, skiva mozzarellan tunt och lägg över.
Gratinera i ca 25 min i mitten av ugnen.
Servera med valfri pasta och en fräsch grönsallad :)


Natta
Publicerat den 2011-01-31 klockan 23:27:26 Blogg/hemsida http://nattanami.blogg.se/

Jösses så gott det lät :D

Måste pröva ;)




Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: