Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Härliga choklad och hallon cupcakes

Publicerat den  i kategori Cupcakes
12 cupcakes

3 ekologiska ägg                                                                         
2 1/2 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
50 g smör
1 dl gräddfil
2 msk kallt kaffe
3 1/2  dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
5 msk av Åre choklads mjölkchoklad pulver
1 nypa salt

Gör så här:
Sätt ugnen på 175 grader
Vispa ägg, socker, vaniljsocker vitt och pösigt.
Smält smöret,häll i gräddfil och kaffe och blanda det med ägg smeten
Blanda mjöl, bakpulver, salt och chokladpulvret,och vänd försiktigt ner i smeten
Fyll i muffins formar 2/3 med smet, stoppa i ett fryst hallon i varje form
Grädda mitt i ugn i ca 15 min. Låt svalna

Frosting

60 g smör
5 dl
1tsk vaniljsocker
1 msk färskpressad citronsaft
100 g philadelphiaost
Några droppar valfri hushållsfärg
Rör allt krämigt,och garnera med lite strössel eller blommor
Lycka till!!!!!






Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: