Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Audition Sveriges Mästerkock

Publicerat den  i kategori Sveriges Mästerkock
Tänkte berätta lite om min audition i Umeå till Sveriges Mästerkock.

Hela resan började med att jag såg en reklam på TV 4 om programmet, och bestämde mej för att söka.
Det gick några dagar så ringde TV 4 upp mej och ställde en massa frågor och hälsade mej välkommen på audition i Umeå......HJÄLP!!! Tänker jag och fullkomligt slänger på luren....
Vad tänkte jag med, Vad har jag gjort?? Pallar jag sånt här?

Tar mej samman så småning om, och börjar smått gilla tanken,på att få laga mat till den härliga juryn :) Jag är GALET förtjust i PER MOBERG nämligen (Min man vet om det) ....tankarna snurrar på.... vad ska man laga egentligen, snabbt bestämmer jag mej för att inte fjäska i alla fall, jag ska minsann laga en rätt som jag kan stå för.

När audition dagen närmar sej så har jag bestämt mej för en dessert till TV 4 för jury, som vi ska IMPA på först,innan vi dag 2 får laga för den rätta juryn.
Det var mitt mål med hela tävlingen att få laga för juryn, bara jag kommer dit så är jag MER än nöjd.

Auditiondagen kommer och jag och min man åker i väg till Umeå, kommer dit först av alla, sitter och väntar, och fler och fler anländer och vill tävla om titeln Sveriges Mästerkock, vi får varsin nr lapp och får snällt vänta på våran tur....

Jag är så nervös så jag går på toan flera gånger, och tror att jag behöver kräkas....På något sätt överlever jag, och det blev min tur.... Nu är jag fullkommligt okontaktbar.... bir indelad med 3 andra deltagare, sen har vi 10 min att lägga upp våran rätt...... Min blir fin och jag känner mej nöjd (Bild kommer senare) Och recept såklart :)

Kommer in till juryn och dom verka nöjd, ingen får ett JA, utan man får ett NEJ eller ett KANSKE, och om man får det sistnämda skulle man bli uppringd på kvällen och få besked om man gått vidare till dag 2, och det gjorde jag.. .JIPPI, hoppar, snurrar, skriker, dör nästan av glädje, att detta betydde så mycket för mej :)

Dag 2 är nerverna om möjligt ännu värre,hjälp ta mej härifrån... hinner inte tänka allt för länge det är redan min tur att börja laga mat, och den förste inne hos juryn kommer ut och har inte gått vidare, oj, oj dom är säkert hårda dom där killarna.... kan man ångra sej nu?

Klockan startas och jag har nu 40 minuter på mej att laga min livs viktigaste rätt, jag har valt att servera juryn Timjan och vitlöksmarinerad hjortfile, mandel och jordärtskockspure, portvinsreduktion med rökt sidfläsk, syrad smålök, tryffelskum och spetskål med citronette, bilr nöjd med rätten och in till juryn det bär :)

Satan i gatan vad snygg han är... koncentrera dej nu..... pratar på med juryn och allt går bra, inge nervös alls just då faktiskt.
Dom kommer fram och provsmakar och jag får fint beröm av alla 3 i juryn, självklart ska du gå vidare :) Tack snälla ni, kastar mej i famnen på dom alla 3 och känner att Moberg luktar SVINGOTT, varför trodde jag att han skulle lukta flott ;) Springer ut och hoppar och skriker, blir gratulerad av andra deltagare och min man, fattar inte att detta just har hänt...lilla jag av alla sökande :)

Vi som gick vidare hamnar i semi final där vi tävlar om final platser, det programmet visas i kväll, håll tummarna är ni rara.... bjuder er några bilder tagen med mobil, men alltid något, kram L


Annica
Publicerat den 2011-01-26 klockan 21:32:35

GRATTIS Linda!!!

Va roligt att det gick bra för dig, hoppas vi får se dig massor mer i rutan :)

Kram

Linda
Publicerat den 2011-01-26 klockan 21:57:23 Blogg/hemsida http://mammaskitchen.blogg.se/

Tack snälla du:)




Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: