Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Skurna chokladkakor

Publicerat den  i kategori Bakat
Ca 60 st

200 g margarin eller smör
2 ½ dl socker
5 dl vetemjöl
4 msk kakao
1 tsk bakpulver
1 msk vanilinsocker
1 ägg

Penslig och garnering:

1 ägg
pärlsocker

Gör såhär:

Blanda samman alla ingredienserna till en smidig deg. Dela degen i 6 delar. Forma dem till rullar. Lägg dem på en smord plåt eller bakplåtspapper. Platta till rullarna något. Pensla dem med uppvispat ägg och strö pärlsocker på.
Grädda mitt i ugnen ca 15 minuter.
Skär dem varma i 2 cm breda sneda bitar.

Recept från boken "Sju sorters kakor"


Alexandra
Publicerat den 2011-02-09 klockan 20:09:46 Blogg/hemsida http://everafter.devote.se

Måste bara säga att jag hejar på dig i Sveriges Mästerkock. Älskar dina köksgrejer också!

emelie
Publicerat den 2011-02-10 klockan 07:58:39 Blogg/hemsida http://emsiiiis.blogg.se/

dom där kakorna kommer jag ihåg, dom gjorder alltid mormor'1




Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: