Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

PUUUH!

Publicerat den  i kategori En 8-barns mammas vardag
Hej på er!
Hoppas ni har haft det bra idag, inte stressat ihjäl er för att hinna med er, inte haft dåligt samvete för att halvdann mat serverades till middan, inte sprungit om kring hemma som en galning för att ställa in för morgondagen, bla, bla, bla... ja ni fattar nog vad jag pratar om ;)

Här har det varit smått kaos, halvkrassliga och inte allt för muntra barn, man måste liksom tassa på tå kring dom, för att inte väcka jävulen som bor långt där inne.... han finns... TRO mej, jag har så fina snälla barn säger alla... jo, jo jag vet och jag är jätte mallig över dom, men den där jävul sidan som dom har alla 6, vaknar ju tack och lov bara till liv här hemma :)

Så ikväll har han i alla fall vaknat, det har ploppat grodor ur munnarna så jag tror att jag forfarande är i chock tillstånd. Men nu ni råder här frid :) Underbart! Hoppas på utvilade och rara barn i morgon igen :)

Fick förresren världens finaste collage i dag som Alva gjort på skolan, man kan säga att hon vet vad mamma gillar ;) Ha en fortsatt fin kväll alla, så hoppas jag att ni håller tummarna för mej i morrnkväll i Sveriges Mästerkock! Kram L

Eva
Publicerat den 2011-02-02 klockan 09:22:45 Blogg/hemsida http://chevroleva.blogg.se/

Hej Linda!

Såg dig i förra veckans mästerkocken, och kände genast igen dig från Sollefteå där vi gick i parallellklass, men då hette jag Olofsson.

Kul med din blogg också, det är otroligt fina och inspirerande bilder och recept, men jag fattar inte hur du orkar med allt!!! 6 barn och så verkar du inte göra annat än laga god mat och baka :-D

Vill bara önska dig lycka till i kocktävlingen, och berömma dig för din fina blogg!

Många lyckönskningar som sagt!

Camilla
Publicerat den 2011-02-02 klockan 11:43:06

Hej min käraste vän :) Du är ju helt fantastisk som orkar med allting måste jag säga, även om du redan vet att jag tycker det :) och alla förstår ju att barnen inte ALLTID är små änglar ;) Jag längtar till "Sveriges mästerkock" ikväll där jag självklart håller alla tummar för dig min älskade vän :) Puss & kram på dig

MyViola
Publicerat den 2011-02-02 klockan 14:25:28 Blogg/hemsida http://myviola.blogg.se/

Ååh, den här bloggen gör mig såå sugen på att baka!! Klart man håller tummarna! ;D

Vickan
Publicerat den 2011-02-02 klockan 15:01:20 Blogg/hemsida http://vickkanh.blogg.se/

Hehe.. jo, jag såg lilla Alva när hon kom ut ur klassrummet med det finafina collaget ! hon verkade vara väldigt rädd om det.. :)

Testade göra en av dina kompisar från mästerkocken, bullar igår oxå ! Philadelphiaostbullar-vilken hit det blev härhemma !!

Ha en fin dag !

Linda
Publicerat den 2011-02-02 klockan 17:34:06 Blogg/hemsida http://mammaskitchen.blogg.se/

Heej Eva! Vad kul att du kikade in hit,alltid roligt med någon från gamla skoltiden,jag kommer ihåg vem du är,när du skrev namnet som ogift:)Jag skulle nog aldrig orka med,om jag hade ett 7 till 4 jobb,jag är ju halvt hemma fru kan man säga,och då blir ju läget ett annat

Ha det gott Kram L



Tack finaste älskade Millan;ja du om någon känner ju mej och mina barn,så du vet ju hur det kan vara;)Kram så ses vi imorrn

Linda
Publicerat den 2011-02-02 klockan 17:35:03 Blogg/hemsida http://mammaskitchen.blogg.se/

Heej Eva! Vad kul att du kikade in hit,alltid roligt med någon från gamla skoltiden,jag kommer ihåg vem du är,när du skrev namnet som ogift:)Jag skulle nog aldrig orka med,om jag hade ett 7 till 4 jobb,jag är ju halvt hemma fru kan man säga,och då blir ju läget ett annat

Ha det gott Kram L



Tack finaste älskade Millan;ja du om någon känner ju mej och mina barn,så du vet ju hur det kan vara;)Kram så ses vi imorrn

Linda
Publicerat den 2011-02-02 klockan 17:39:07

Vad bra att du blir sugen att baka Myviola,då har jag lyckats:)och tack för att du håller tummarna Kram L



Vickan jag förstår att Alva var rädd om sitt fina jobb:)Jag höll på att skratta ihjäl mej när hon kom hem,snacka om klockrent....vad kul att du bakade Ingrids bullar,då blir hon glad Kram L

Victorelina
Publicerat den 2011-05-06 klockan 12:00:51 Blogg/hemsida http://victorelina.blogfeaturing.com

Big tnks for interesting and useful site!




Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: