Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Middagsgäster

Publicerat den  i kategori Vardagslyx
Hej på er alla!
Hoppas ni har haft en fin fin söndag :).

Här planeras Kronprinsessmiddag för fullt :). Mycket spännande men nervöst uppdrag må ja säga :). Fattar inte riktigt att jag ska laga hennes middag, med helt fria händer dessutom (med undantag av en liten lista på vad hon äter och inte). Till min hjälp har jag bett Mästerkocks Åke komma och hjälpa mej, känns skönt att vara 2 om något skulle gå lite snett, eller att man får något typ av psykbryt så man inte kan tänka klart;). Kommer givetvis ha Babbi med mej som fota allt vi gör, så ni får bli lite delaktiga ;).

Har tyvärr inget roligt att komma med så jag bjuder på recept och bilder från en middag vi hade för någon helg sedan, bättre än inget :). Kommer att besvara era frågor så fort jag bara kan förresten, så ni inte tror att jag glömt er :).

Ha det gott så länge, och glöm inte att laga maten med en stor portion kärlek ;).

Förrätt

RÅRAKA med löjrom och pepparrotsgräddfil
4 Port

Råraka
2 st bakpotatisar
1 tsk salt
vitpeppar från kvarn
smör att steka i

Tillbehör
200 g löjrom(Som har fått runnit av i kaffefilter över natten)
2 dl gräddfil
riven pepparrot efter smak
1 fin fin hackad rödlök
1 knippe dill
rivet skal från 1 citron
flingsalt
svartpeppar

Gör så här

Råraka
Riv potatisen på den grova sidan på rivjärnet, salta och peppra.
Hetta upp en stekpanna klicka i rejält med smör, tillsätt en sked av den rivna potatisen, tryck ut till en tunn pannkaka.

Stek tills den är gyllene, vänd och stek på andra sidan, spara steksmöret.

Lägg på tallrik, forma ägg av löjromen och grädddfilen och lägg på rårakan, lägg dit en liten hög med rödlöken, strö över dill och rivet citronskal, krydda med lite flingsalt och svartpeppar, ringla tillsist över steksmöret.
Enkelt och väldigt smarrigt!



Anonym
Publicerat den 2011-02-14 klockan 10:25:45

vilken snygg dukning. Kram Nina




Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: