Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Köttgryta med sting

Publicerat den  i kategori Middag för många
10 port

1,4 kg grytbitar av nöt
½ burk med syltlök
2 grillade paprikor
200 g rimmat sidfläsk
4 stora morötter
2 stora gula lökar
1 solo vitlök
1 förp ekologiska passerade tomater
4 dl röttvin
2 kapslar Fond Du Chef Beef
1 finhackad röd chili
3 lagerblad
15 vitpepparkorn
Salt

Gör så här
Bryn köttbitarna i smör så att dom får rejält med färg, salta och peppra lite och pudra över lite mjöl.
Stjälp över i en rejäl gryta, tillsätt vatten så det täcker.

Låt koka upp och skumma väl, sänk värmen och tillsätt, fond, vin, passerade tomater, lagerblad och pepparkorn.
Lägg på ett lock och låt små puttra i ca 1,5 timme, undertiden så skalar du morötter, vitlök och gullök. Tärna även fläsket och bryn det kraftigt, tillsätt gullök och vitlök och låt det steka med, stjälp allt i grytan med delade morötter, delad paprika, syltlök och den finhackade chilin.
Låt små puttra i ytterligare ca 45 min. Smaka av med salt.

Servera gärna med ris!
Smaklig måltid! Kram L

emelie
Publicerat den 2011-02-23 klockan 13:11:41 Blogg/hemsida http://emsiiiis.blogg.se/

den där grytan såg riktigt god ut.




Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: